Statystyczny Kowalski rocznie zjada 4 litry lodów. Dla porównania Szwed zjada 12 litrów mrożonego przysmaku, a Amerykanin aż 20 litrów. Mimo wszystko producenci lodów każdego roku kreują nowe smaki lodów. W wielu lodziarniach znajdziemy już lody o smaku sera, rozmaitych ziół, a nawet boczku. Przywiązuje się też coraz większą uwagę do składu lodów, dobierając produkty wyższej jakości, naturalne, a nawet niskokaloryczne. Czy faktycznie jest to konieczne, by zaspokoić gusta Polaków?
Z badania Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral wynika, że dla 63 proc. Polaków lody kojarzą się z latem i wakacjami, a dla blisko 30 proc. – z dzieciństwem. Dlatego też ponad połowa Polaków wybiera te smaki, które pamięta z młodości. Zatem na liście lodów królują lody o smaku śmietankowym (37 proc.). Co piąta osoba wybiera lody owocowe i czekoladowe. Na nietypowe smaki decyduje się jedynie 13 proc. konsumentów.