Zanieczyszczenie mórz i oceanów plastikiem to coraz poważniejszy problem. Przez tworzywa trudno rozkładające się cierpi przede wszystkim fauna i flora, ekolodzy co chwila publikują zdjęcia zwierzą, które zjadają plastikowe odpady. Lidl wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie, dlatego też sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton.
Zobacz również: Zenon Martyniuk reklamuje SKLEP. Rzucą wyzwanie Biedronce?
To jednak nie wszystko, Lidl wprowadził także całkowicie innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów BIO. Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Są to: BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Od poniedziałku 9 grudnia w ofercie sieci znajdziemy również BIO pietruszkę znakowaną w ten sam sposób, a to nie wszystko.
Czytaj także: Kupujesz prezenty bożonarodzeniowe? Uważaj na buble i podróbki w sklepach
- Tydzień temu zdecydowaliśmy się na rewolucyjny krok w zakresie znakowania BIO warzyw, bezpośrednio na skórce, skoncentrowaną wiązką światła i tym samym przyczyniamy się do redukcji zużycia plastiku, w który do tej pory BIO warzywa były pakowane. Już teraz, po tygodniu od ostatniej zmiany, wprowadziliśmy z sukcesem kolejny produkt: BIO pietruszkę. Nie ukrywamy, że jesteśmy w trakcie testów znakowania kolejnych BIO warzyw – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska