Rewolucja w Lidlu. Warzywa i owoce bez torebek

2019-12-03 10:14 KaJa
Lidl sklep
Autor: Shutterstock Lidl sklep

Coraz więcej sklepów stawia na ekologię. Jednym z głównych elementów ochrony środowiska stała się redukcja plastiku. Dla marketów i dyskontów najważniejszym problemem wydaje się rezygnacja z plastikowych i foliowych opakowań używanych do pakowania warzyw i owoców. Lidl znalazł na to sposób, sieć wprowadza do sklepów pierwsze warzywa BIO znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla już można znaleźć: BIO dynię piżmową oraz BIO seler znakowane w ten sposób.

Zanieczyszczenie mórz i oceanów plastikiem to coraz poważniejszy problem. Przez tworzywa trudno rozkładające się cierpi przede wszystkim fauna i flora, ekolodzy co chwila publikują zdjęcia zwierzą, które zjadają plastikowe odpady. Lidl wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie, dlatego też sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton.

Zobacz również: Zenon Martyniuk reklamuje SKLEP. Rzucą wyzwanie Biedronce?

To jednak nie wszystko, Lidl wprowadził także całkowicie innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów BIO. Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów.

Czytaj także: Kupujesz prezenty bożonarodzeniowe? Uważaj na buble i podróbki w sklepach

- Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding. – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska

Najnowsze