Biedronka to znaczna część grupy Jeronimo Martins. Inwestycje w planach
Familia Soares dos Santos jest większościowym udziałowcem Jeronimo Martins za sprawą spółki SFMS, do której należy 56,14 proc. udziałów detalisty.
Udział Biedronki w łącznych obrotach grupy Jeronimo Martins sięgnął w ub.r. 70,4 proc., zaś sieci drogerii Hebe – 1,7 proc.
Zgodnie z zapowiedzią dyrektor finansowej Jeronimo Martins Any Luisy Virginii, ponad połowa zaplanowanych przez tę grupę środków inwestycyjnych trafi w 2025 r. na rozwój sieci Biedronka, zaś 20 proc. na portugalską sieć sklepów Pingo Doce. Z kolei 14 proc. środków zostało przeznaczonych na kolumbijskie sklepy tej grupy o nazwie Ara.
Tegoroczne plany portugalskiej grupy, jak przekazała Virginia, przewidują inwestycje o łącznej wartości 1,1 mld euro.
Zgodnie z planami detalisty w 2025 r. sieć sklepów Biedronka powiększy się w Polsce o 130-150 nowych placówek handlowych. Dodatkowo prowadzona będzie modernizacja od 250 do 275 obiektów.
Biedronka weszła w rok 2025 z siecią liczącą 3730 sklepów, co oznacza, że przybyło jej 161 placówek wobec początku ub.r.
Drogeria Hebe rośnie w siłę jeszcze bardziej niż Biedronka
Wśród zaplanowanych na 2025 r. przez Jeronimo Martins projektów będą też inwestycje w rozwój drogerii Hebe. Do grudnia br. przybędzie jej około 30 nowych obiektów handlowych. Ubiegły rok sieć ta zamknęła liczbą 381 sklepów, czyli o 36 więcej wobec 2023 r.
W 2024 r. obroty sieci Biedronka wyniosły 23,6 mld euro, co oznacza, że były wyższe o 9,6 proc. wobec 2023 r. Z kolei sieć Hebe zanotowała 583 mln euro obrotów, czyli o 24,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jak podaje strona drogerii, Nasza historia rozpoczyna się w 2011 roku, gdy grupa Jerónimo Martins zdecydowała się otworzyć pierwszy sklep pod marką Hebe, przy al. Jerozolimskich w Warszawie. Hebe szybko zdobyło serca Polek dzięki bogatej ofercie, atrakcyjnym cenom, wyjątkowej atmosferze zakupów oraz profesjonalnej obsłudze.
