lotnisko w Gdańsku

i

Autor: Monika Czekańska

Linie Lotnicze

Ryanair zwróci opłatę za niewymiarowy bagaż. Pasażerka wygrywa w sądzie

2024-09-12 14:26

Sąd w Portugalii, nakazał liniom lotniczym Ryanair zwrot pobranej od jednej z pasażerek opłaty za bagaż podręczny w wysokości 56,5 euro wraz z odsetkami i kosztów procesu sądowego. Media w Portugalii spodziewają się, że ten z pozoru symboliczny werdykt zainicjuje lawinę pozwów.

Ryanair zwróci opłatę z powodu „dwukrotnego zapłacenia za bagaż”

Prowadzący sprawę sędzia Antonio Oliveira Mestre stwierdził, że Ryanair bezprawnie pobrał od swojej klientki opłatę z tytułu bagażu podręcznego, którego rozmiary były nieco większe niż wymagane przez linię lotniczą 40x25x20 cm.

Sędzia stwierdził, że nielegalną praktyką jest pobieranie dodatkowych środków za posiadanie osobistego bagażu, który mieści się na pokładzie samolotu, a jego wielkość nie przekracza rozmiarów 55x40x20 cm.

Zaznaczył, że pasażerka została zmuszona "do dwukrotnego zapłacenia za bagaż", gdyż koszt transportu jej torby podręcznej w rzeczywistości został już pobrany przy zakupie biletu lotniczego.

Media w Portugalii spodziewają się, że ten z pozoru symboliczny werdykt zainicjuje lawinę pozwów przeciwko tanim liniom lotniczym, które podobnie jak Ryanair pobierają dodatkową opłatę za przekroczenie rozmiarów bagażu podręcznego lub za jego większą wagę.

Zwrot opłaty za bagaż lotniczy bezprecedensowy. Spowoduje lawinę pozwów?

Komentująca orzeczenie telewizja CNN Portugal odnotowała, że werdykt jest bezprecedensowy w Portugalii. Przypomniała, że sześć podobnych spraw, w których licznych pasażerów reprezentuje stowarzyszenie Citizen's Voice, czeka na rozstrzygnięcie przed portugalskim wymiarem sprawiedliwości. Dotyczą one linii Ryanair, Easyjet, Wizzair oraz Vueling.

"Firmy te mogą zostać zmuszone przez sądy do wypłaty pasażerom odszkodowań o łącznej wartości 10 mld euro" - podsumowała telewizja CNN Portugal.

Jak można zgłosić reklamację za zagubiony lub zniszczony bagaż lotniczy?

- Proces dochodzenia odszkodowania i zgłaszania reklamacji należy rozpocząć już na lotnisku. W pierwszej kolejności warto zwrócić się do biura reklamacji bagażowych. Dodatkowo konieczne jest złożenie pisemnej deklaracji drogą mailową, listowną lub za pomocą formularza reklamacyjnego. W reklamacji należy podać następujące informacje: szczegóły lotu, charakter roszczenia, kopię kwitu bagażowego, a także kopie paragonów dokumentujących poniesione koszty oraz numer rachunku bankowego, na który ma zostać wysłane odszkodowanie – tłumaczą eksperci firmy AirCashBack.

QUIZ Gospodynie domowe w PRL. Czy w Polsce Ludowej dałabyś radę zrobić coś z niczego?

Pytanie 1 z 14
Żyjesz w PRL-u. W sklepie zabrakło majonezu, a jutro wesele. Co robisz?
QUIZ PRL. Gospodynie domowe w PRL-u

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze