Polski Bon Turystyczny: Przedsiębiorcy turystyczni już mogą zgłaszać się do programu. Jak? ZUS wyjaśnia

i

Autor: Pixabay

Skandal ws. bonu turystycznego. Niektórych rodziców nie ma na liście. Co robić w takiej sytuacji?

2020-08-25 12:13

Od początku sierpnia ruszył program Polski Bon Turystyczny, jest do dodatkowe 500 złotych w formie vouchera przyznawane na każde dziecko, który można wykorzystać w określonych miejscach i firmach. Ma on przede wszystkim wspomóc polską turystykę, która ucierpiała podczas pandemii COVID-19. Sama idea bonu wydaje się jak najbardziej prawidłowa, jednak jego praktyczne działanie sprawia wiele problemów, już teraz wiele osób skarży się, że nie może pobrać swojego specjalnego kodu uprawniającego do zniżek.

Polski Bon Turystyczny to jednorazowa zapomoga w wysokości 500 zł na każde dziecko do 18 r. życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Pieniądze trafiają do beneficjentów w formie "wirtualnej" i pozwalają na dokonywanie płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w kraju. Z bonu można korzystać od 1 sierpnia 2020 roku. Ma on formę elektronicznego vouchera. Można z niego skorzystać do końca marca 2022 roku.

Zobacz także: Ulga w podatku od darowizny. Sprawdź, jak nie wpaść w pułapkę

Już na samym początku działania programu w sieci pojawiły się doniesienia o handlu bonami, naciągacze zwietrzyli pomysł na zarobek i zaczęli sprzedawać specjalnie wygenerowane kody w internecie. Teraz coraz więcej osób skarży się, że nie jest w stanie pobrać bonu i program nie działa tak jak powinien. Jak wskazuje portal money.pl Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej miało przekazać listę osób uprawnionych do korzystania z bonu Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. Lista ta jest jednak niekompletna, w związku z czym wiele osób nie może pobrać bonu turystycznego.

Czytaj również: Kiedy sprzedawca nie musi wystawić paragonu?

Aby skorzystać ze świadczenia wystarczy zalogować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS na przykład Profilem Zaufanym i wypełnić wniosek wpisując swój numer telefonu i adres e-mail. Jeżeli zakładka „Polski Bon Turystyczny” jest niewidoczna na profilu osoby, która jest do niego uprawniona (czyli takiej, która składała wniosek o 500 plus) oznacza to, że nie ma jej na liście udostępnionej Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. W takim przypadku niewiele da się zrobić, użytkownicy skarżą się, że przekierowywanie z jednej instytucji do drugiej i nikt nie jest w stanie wyjaśnić sytuacji i naprawić problemu. Rzecznik ZUS, Paweł Żebrowski sugeruje, by złożyć wtedy do Polskiej Organizacji Turystycznej wniosek o ustalenie prawa do bonu lub dodatkowego uprawnienia do bonu.

Placówka zawodowa CK Technik oficjalnie otwarta

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze