Rynek nieustannie się zmienia i pojawiają się nowe formy sprzedaży, które szybko zyskują popularność. Firma Nike doszła do wniosku, że skoro mamy w abonamencie telefony, filmy czy samochody, to można dołączyć do tego jeszcze obuwie. Wspomniana usługa właśnie wystartowała na terenie USA. Usługa ma charakter pilotażowy i dotyczy butów marek Nike oraz Converse.
ZOBACZ TEŻ: Polacy biorą kredyty na potęgę. Banki udzieliły ich najwięcej od 2008 roku
Jak działa abonament Nike?
W ofercie firmy Nike znalazła się na razie tylko rozmiarówka dla najmłodszych, przeznaczona dla dzieci w wieku od 2 do 10 lat. Dlaczego? Dzieci muszą regularnie wymieniać buty z powodu rosnących stóp. W ramach tej usługi można wybrać jeden z trzech wariantów. Wersja podstawowa za 20$ miesięcznie gwarantuje 4 pary butów w ciągu roku. Wyższy abonament w cenie 30$ miesięcznie spowoduje, że otrzymamy 6 par butów w trakcie roku. Osoby zainteresowane najdroższym abonamentem w cenie 50$ mogą cieszyć się dwunastoma parami butów w roku. Do wyboru jest ponad 100 modeli butów. Nike zapewnia darmową wysyłkę, zwrot i wymianę. Średni koszt butów dla dzieci to około 60 dolarów, więc klient korzystający z nowej usługi może nieźle na tym zaoszczędzić
Buty, które w ramach usługi będą zwracane, trafią do recyklingu. Co ciekawe, poza obuwiem, rodzice będą mogli kupić pociechom na abonament poradniki ze scenariuszami gier i zabaw na świeżym powietrzu. Na razie nie wiadomo, kiedy i czy planowane jest rozszerzenie usługi na inne rynki i asortyment dla dorosłych klientów.
SPRAWDŹ TEŻ: Zostawiasz dowód w zastaw? Czekają słone kary