Od tej daty wszelkie zakupy w ramach poszczególnych działań nowego PROW, np. wykonania robót budowlanych, dostawy maszyn i urządzeń rolniczych, będą możliwe po uzyskaniu oferty od sprzedawców czy wykonawców za pośrednictwem tego portalu. Dotychczasowy tryb wysyłania trzech zapytań ofertowych do wybranych wykonawców czy dostawców zostaje zastąpiony publikacją zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR.
Kogo dotyczy ten obowiązek?
Obowiązek stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców czy dostawców dotyczy wszystkich korzystających z pomocy i pomocy technicznej przyznawanej w ramach PROW 2014-2020 w formie refundacji kosztów kwalifikowanych, czyli:
- wnioskodawców/beneficjentów, którzy nie są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo–finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto;
- wnioskodawców/beneficjentów zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych – dla wszystkich zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo–finansowym operacji o wartości powyżej 20 tys. zł netto i zamówień o wartości poniżej 30 tys. euro oraz dla zamówień wyłączonych spod ustawy o zamówieniach publicznych na podstawie przepisów o zamówieniach sektorowych.
Jak uzyskać dostęp do portalu?
Portal będzie dostępny od 18 marca pod adresem www.portalogloszen.arimr.gov.pl. Opublikowanie zapytania ofertowego na Portalu Ogłoszeń ARiMR będzie możliwe po zalogowaniu się loginem i hasłem nadanym przez Agencję. O uprawnienia do zamieszczania ogłoszeń na portalu należy wystąpić składając wniosek o nadanie takich uprawnień. Przed jego wypełnieniem warto zapoznać się z instrukcją, jak zrobić to poprawnie. Formularz wniosku oraz instrukcja dostępne są na stronie internetowej www. arimr.gov.pl oraz w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych i centrali Agencji.
Z kolei przeglądanie opublikowanych na portalu zapytań ofertowych będzie możliwe bez konieczności logowania.