Zalando to znana już wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia. Szczególnie jest ceniona przez konsumentów, bo oferuje darmowe dostawy i zwroty paczek. Jak podają jej przedstawiciele, platforma osiągnęła wyjątkowy wzrost rentowności w trzecim kwartale 2020 r. Wolumen towarów brutto (GMV) oraz przychody wzrosły o 29,9% i 21,6% odpowiednio do 2,5 miliarda euro oraz 1,8 miliarda euro. Imponujący wzrost był w szczególności spowodowany przyspieszonym przesunięciem popytu konsumentów na oferty online w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także dobrymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.
Jak podaje firma, by przyczynić się do rozwiązania problemów związanych z pandemią Covid-19, Zalando wzmocniło swoje wsparcie dla partnerów w niepewnych czasach. Firma na przykład zniesie wszelkie prowizje dla partnerów korzystających z programu Connected Retail do końca pierwszego kwartału 2021 r. i zaoferuje partnerom wcześniejsze wypłaty w celu wsparcia ich płynności.
Zobacz: Zamykają galerie handlowe. WIELKA WYPRZEDAŻ w sklepach stacjonarnych
Cały czas walczymy z pandemią koronawirusa. Wszystko wskazuje na to, że i kolejne miesiące przyniosą spore zyski firmom działającym w internecie. Natomiast te funkcjonujące tylko stacjonarnie będą musiały zmierzyć się z dużymi wyzwaniami.