BIEDRONKA

i

Autor: Łukasz Piecyk

Sukces Biedronki! Klienci przekazali potrzebującym 40 ton odzieży

2019-09-24 14:35

Zakończyła się trwająca niemal miesiąc akcja Biedronki „Daj swoim ubraniom drugie życie”. W jej ramach klienci sieci sklepów przekazali dla podopiecznych Caritas aż 40 ton ubrań. Trafi ona do ponad 500 potrzebujących rodzin. Jak podkreśla Biedronka, była to nie tylko akcja charytatywna, ale również głos w dyskusji o ochronie środowiska.

Jak wynika ze statystyk zaledwie 1/3 Polaków przekazuje swoje nieużywane ubrania potrzebującym. Biedronka chciała szerzyć świadomość jak ważne jest tego typu wsparcie. Podczas akcji "Daj swoim ubraniom drugie życie” klienci sklepów mogli przekazywać odzież do specjalnych koszów Vanish. Były one ustawione w 300 sklepach sieci Biedronka. Ubrania mogły być noszone lub nie, to nie miało znaczenia. Warunek: musiały być w dobrym stanie.

500 złotych kary za zbieranie grzybów. Komu grozi grzywna?

Akcja przekroczyła oczekiwania jej organizatorów. W sumie do podopiecznych Caritas trafi 40 ton czystej i specjalnie wyselekcjonowanych ubrań. Jak podkreśla sieć, nie chodziło jedynie o pomoc dla potrzebujących, choć było to bardzo ważnym elementem kampanii, ale również o dyskusję na temat ekologii.

Ekologiczne czyszczenie. Rewolucja w Lidlu

- Produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla, kosztowna logistyka oraz ogrom odpadów. Dzięki akcji 'Daj swoim ubraniom drugie życie' udało nam się zainspirować Polaków do przejrzenia zawartości swoich szaf. Pokazaliśmy im, jak proste jest ponowne wykorzystanie nieużywanych ubrań. Przy okazji może odbywać się to z szacunkiem dla środowiska. Wśród wielu działań prowadzonych na rzecz Caritas – zbiórek żywności, pikników dla rodzin, przekazywania paczek i projektów dedykowanych seniorom – ta akcja dodała kolejnej wartości: ekologicznego myślenia o naszym codziennym życiu - powiedziała Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze