Świadczenie interwencyjne dla przedsiębiorców poszkodowanych powodzią – warunki
Świadczenie interwencyjne przysługuje w przypadku łącznego spełnienia warunków:
- poniesiona szkoda polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej
- zobowiązanie do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego
- zobowiązanie się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r.
Jaka wysokość świadczenia interwencyjnego? Maksymalnie 1 mln zł
Świadczenie przysługuje w wysokości wskazanej we wniosku rozumianej jako:
- Iloczyn liczby ubezpieczonych zgłoszonych do dobrowolnych ubezpieczeń społecznych, obowiązkowych ubezpieczeń społecznych, wyłącznie ubezpieczenia zdrowotnego na dzień złożenia wniosku albo 16 września 2024 r. albo
- Iloczyn średniomiesięcznego przychodu uzyskanego z prowadzenia działalności gospodarczej w 2023 r. oraz współczynnika 0,75.
Wniosek w formie interaktywnego formularza do pobrania ze strony www.zus.pl/wzory formularzy. Przed wypełnieniem wniosek należy pobrać i zapisać na dysku swojego komputera.
Obowiązkowe oświadczenie dla uzyskania świadczenia interwencyjnego
Uzyskanie świadczenia interwencyjnego wymaga oświadczenia na okoliczności:
- faktycznym miejscem wykonywania działalności gospodarczej jest teren objęty powodzią
- działalność gospodarcza 16 września 2024 r. (również jeśli była w tym dniu zawieszona)
- nie zawarto umowy ubezpieczenia przedsiębiorstwa od następstw klęsk żywiołowych, jeśli nie dołączono dokumentu potwierdzającego jej zawarcie.
We wniosku należy podać numer rachunku dla uzyskania świadczenia.