Już teraz media społecznościowe nad Wisłą wypełniają screeny ze zdjęciami użytkowników i… porównaniami prosto z największych galerii i muzeów. W sumie na świecie powstało ponad 78 milionów selfie, dzięki którym nasi użytkownicy odnaleźli swoje sobowtóry wśród dziesiątek tysięcy dzieł sztuki. Wbrew pozorom Art Selfie to jednak nie tylko zabawa. W ten sposób Google, który stoi za programem, chce promować kulturę.
- Stworzyliśmy eksperyment, w którym selfie zrobione w aplikacji zostaje połączone z dziełami sztuki z kolekcji zgromadzonych w Google Arts & Culture – takimi, które są najbardziej podobne do przesłanego selfie - informuje Michelle Luo, Product Manager w Google Arts & Culture.
Google przekonuje, że chce aby sztuka była bardziej dostępna dla wszystkich. zdjęcia porównywane są z dziesiątkami tysięcy portretów, a efekty są czasami zaskakujące. Jako przykład podawana jest historia Amerykanki, której selfie zostało sparowane z portretem jej prababci.