Szybkie jedzenie głównie na wynos oferowane jest niemal wszędzie. Jak podaje wikipedia, fast food (z ang. dosłownie szybka żywność) – to rodzaj pożywienia szybko przygotowywanego i serwowanego na poczekaniu, na ogół taniego. Zwykle posiada ono wysoką wartość kaloryczną – zawiera dużą ilość tłuszczów i węglowodanów, przy równoczesnym niedoborze cennych dla organizmu substancji - błonnika, witamin i minerałów. Przeciwnicy tego typu odżywiania uważają, że regularne spożywanie fast foodów prowadzi do chorób cywilizacyjnych, takich jak otyłość, choroby nowotworowe, miażdżyca, choroby serca i wątroby. Do największych sieci barów szybkiej obsługi, które sprzedają żywność typu „fast food” należą: McDonald’s (ponad 30 tysięcy barów na całym świecie), Burger King, KFC, Subway i Taco Bell.
Kto najczęściej do nich zagląda i zajada się hamburgerami, frytkami czy zapiekankami? Okazuje się, że konsumenci w grupie wiekowej od 25 do 34 lat najliczniej odwiedzają fast foody. Stanowią oni blisko połowę ich klienteli. Kolejna aktywna grupa mieści się w przedziale od 35 do 44 lat – przeszło 20%. Za nią są osoby od 45. do 54. roku życia – niespełna 16%. Co ciekawe, daleko w tym zestawieniu są klienci mający od 18 do 24 lat – stanowią prawie 14%. Na końcu zestawienia są Polacy powyżej 55. roku życia – łącznie ok. 4%. Tak wynika z ogólnopolskiego badania firmy Proxi.cloud, przeprowadzonego na podstawie obserwacji blisko 3 mln wizyt w tego typu restauracjach.
Zobacz: Coca-Cola będzie dwa razy droższa? Jak to możliwe?