Założona w 1864 roku firma John Lewis tradycyjnie przygotowuje na święta reklamę swoich domów handlowych. W tym roku spot jest sentymentalną podróżą w przeszłość Eltona Johna i najważniejsze momenty jego kariery. Wszystko w akompaniamencie słynnego hitu "Your Song".
Magiczna moc prezentów
Reklama nosi tytuł „The Boy and The Piano”, czyli „Chłopiec i fortepian”. Film ma na celu pokazać, jak wielką moc mają świąteczne prezenty i w jaki sposób mogą one wpłynąć na życie małego dziecka. W reklamie widzimy początki kariery Eltona Johna oraz jego wyjątkową pasję do muzyki, zaszczepioną już w dzieciństwie. Najważniejszym prezentem artysty było pierwsze pianino, które dostał od mamy i babci, dlatego wideo zakończone jest hasłem "Niektóre prezenty są czymś więcej niż tylko prezentami".
- To była dla mnie wspaniała okazja do refleksji nad moim muzycznym życiem i niesamowitej podróży, którą obyłem począwszy od pierwszych prób grania na fortepianie mojej babci. To wtedy muzyka pojawiła się w moim życiu. Reklama jest absolutnie fantastyczna i naprawdę kocham każdą minutę bycia jej częścią – powiedział bohater spotu.
Wzorcowe kampanie
Za kreację reklamy odpowiada agencja Adam & Eve/DDB, a za reżyserię – wielokrotnie nagradzany autor spotów reklamowych Seb Edwards. Od wielu lat na świąteczne kampanie John Lewis czeka cały świat. Co roku są bardzo chętnie oglądane na YouTube i zdobywają wyróżnienia na najważniejszych festiwalach reklamowych.
Najpopularniejszy polski spot
Warto przypomnieć, że pod koniec 2016 roku świat zachwycił się świąteczną reklamą Allegro. Kampanię reklamową serwis rozpoczął pod hasłem „Czego szukasz w święta?” Przy tym spocie naprawdę trudno było się nie wzruszyć. Dziadek uczący się angielskiego z samouczka dla początkujących, aby móc porozmawiać ze swoją wnuczką podbił serca widzów i to nie tylko z Polski. Nic dziwnego, że to była najpopularniejsza polska reklama na YouTube. Co więcej, agencja reklamowa Bardzo, która odpowiadała za spot, zdobyła Brązowego Lwa na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2017.