Firmy w dobie kryzysu. Co się zmieni po pandemii Koronawirusa? Jak firmy reagują na sytuację? To właśnie tym zagadnieniom poświęcono 44. edycję raportu CSR. Temu też zagadnieniu poświęcona został specjalna debat. Wśród firm i instytucji obecnej edycji wyróżniono trzech laureatów.
Pierwszy z nich, Żabka Polska, podjętymi działaniami przyczynił się do przekazania na walkę z koronawirusem 9 mln złotych. Pomoc finansowa, w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia, została przekazana na zakup testów diagnostycznych oraz do 16 regionalnych szpitali zakaźnych.
Drugim laureatem jest firma Huawei Polska, która jako jedna z pierwszych w naszym kraju zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin, wdrażając specjalne zasady pracy w celu zminimalizowania ryzyka zakażeń. Do podjętych przez Huawei inicjatyw należy m.in. zorganizowanie własnego transportu zbiorowego dla pracowników. Firma wprowadziła także funkcję health managera, który mierzy temperaturę i przeprowadza wywiady w grupie przydzielonych mu pracowników. Huawei zaangażowało się również w pomoc lokalnym służbom medycznym przekazując 20 tys. masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.
Ostatnim wyróżnionym jest nagrodzony specjalną nagrodą, Caritas Polska. To wyjątkowe wyróżnienie dla organizacji pomocowej. Caritas Polska w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom, zgromadziła ponad 20 mln złotych, które sukcesywnie przeznaczane są na pomoc seniorom, osobom bezdomnym i chorym. Środki przekazywane są również na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl. 44. edycja stała się kompendium wiedzy dotyczącej podejmowanych inicjatyw w trudnym czasie pandemii. Dodatkowo, poza prezentacjami dobrych praktyk, zawiera on wywiady i komentarze ekspertów.
Debata zorganizowana przez "Super Biznes" odbyła się z udziałem gości, którymi byli: Sylwia Jasińska, specjalista ds. CSR Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska oraz Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska.