Rekordowy poziom inflacji zaczyna być widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu analizowanych produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach, wzrosła o 5,99 proc.
Lidl liderem rankingu
Dodatkowo, doszło do zmiany na pozycji lidera rankingu. Od kilku miesięcy była nim sieć Auchan, a w lipcu br. palma pierwszeństwa przypadła sklepom Lidl. Średni koszt koszyka zakupowego ASM w Lidlu wyniósł 213,51 zł. To o 6,52 zł więcej niż wyniósł najtańszy koszyk w czerwcu, należący przed miesiącem do Auchan.
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w lipcu 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała po raz kolejny w sieci Tesco, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 245,44 zł.
Polecany artykuł:
W 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w lipcu br. były wyższe niż w czerwcu. Najwyższe, średnie ceny w koszyku zakupowym po raz kolejny odnotowano w e-grocery. W lipcu za zakupy online zapłaciliśmy o 6,31 zł więcej niż przed miesiącem. Ceny w tym kanale wzrosły o 2,5 proc. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.). W lipcu 2021 r. najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach - 217,89 zł.
Kolejna podwyżka rachunków. Zaraz stracisz pieniądze z konta
Najdroższy w lipcu 2021 r. był kanał e-grocery, gdzie na zakupy trzeba było wydać o 18,6 proc. więcej niż w najtańszych dyskontach. Koszyk złożony z najtańszych produktów kosztował w lipcu 187,07 zł (więcej o 9,97 zł niż w czerwcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 295,09 zł (więcej o 4,95 zł niż w czerwcu).