Jak zmieniały się trendy konsumenckie w 2016? W mijającym roku Polacy postawili na jakość produktów. W związku z tym, że sytuacja ekonomiczna wielu rodzin poprawiła się, cena przestała stanowić najważniejsze kryterium wyboru produktu. Chętniej i częściej wybieraliśmy rzeczy droższe, ale lepszej jakości. W 2016 roku wyraźnie wzrosła świadomość konsumencka Polaków. Chętnie kupowaliśmy produkty ekologiczne i regionalne.
Zobacz: Drożdżówki "Radziwiłłówki" zaakceptowane przez dzieci
Jednak jeszcze nie jest tak dobrze, by cena w ogóle nie miała znaczenia dla konsumentów. Nie pozbyliśmy się naszej niemal narodowej cechy – satysfakcji z zakupu rzeczy dobrej jakości, ale w niskiej cenie. Możliwość takich zakupów coraz częściej dają nam bardzo popularne dyskonty, w których coraz częściej pojawiają się produkty premium.
Polacy lubią też zakupy na bazarach i targowiskach. Co ciekawe, jesteśmy największymi miłośnikami targowisk i bazarów w Unii Europejskiej. Dlaczego tak się dzieje? Według badania przeprowadzonego przez PMR, dla 96 proc. respondentów świeżość i wysoka jakość produktu to istotny czynnik przy wyborze miejsca zakupów.
Zobacz: Wigilia bez stresu. Jak ją zorganizować
Gdzie najchętniej robimy zakupy 9poza bazarami)? Zależy nam na tym, by w jednym miejscu kupić wszystko, czego potrzebujemy. Ale miejsce takie musi być zlokalizowane blisko domu lub pracy. Dlatego też w ostatnich latach nie buduje się już wielu ogromnych centrów handlowych na peryferiach miast. Dużą popularnością cieszą się sieci handlowe dysponujące mniejszymi formatami (Biedronka, Lidl, Carrefour Express).
Źródło: portalspożywczy.pl