Trendy konsumenckie w ostatnich latach wyraźnie się zmieniają. Na dobre zagościły już w naszych zakupowych koszykach świeże warzywa i owoce. I wszystko wskazuje na to, że ten trend utrzyma się w kolejnych latach. Z raportu firmy Mintel wynika, że przestawienie się konsumentów na wegańskie i wegetariańskie diety sprawia, iż coraz więcej osób kupuje warzywa, owoce, ale i rozmaite zioła oraz nasiona i ziarna.
Nie zamiera też zamiłowanie do tradycji, ale stawia się na unowocześnione wersje produktów. W Polsce przykładem na to może być powrót na rynek produktów rodem z PRL. Choć nazwy smakołyków mogą być takie same, to opakowania tylko będą miały retro design, ale na pewno nie będą kopią tych z minionej epoki.
Nie lubimy marnować żywności. Staramy się kupować, tyle ile potrzebujemy. Zatem coraz częściej wybieramy produkty w mniejszych opakowaniach.
Konsumenci stawiają też coraz częściej na tzw. gotowce. Ale nie chodzi już o produkty wysokoprzetworzone lub napakowane chemią. Chodzi o to, by mieć zdrowy półprodukt, z którego będzie można szybko zrobić konkretne danie (np. chcemy mieć w jednym opakowaniu gotowe produkty na chleb, który sami upieczemy).
Ciekawym elementem raportu jest rynek produktów nocnych. O co tutaj chodzi? Stresujący tryb życia sprawia, że przed snem chcemy się wyciszyć. Wyraźnym trendem jest kupowanie wyciszających herbatek, ziół i regenerujących napojów.
Z mody na pewno nie wyjdzie zdrowa żywność. Konsumenci są w stanie wydać krocie na rozmaite suplementy i spożywcze produkty, które mają mieć zbawienny wpływ na zdrowie. Dlatego też w najbliszych miesiącach można spodziewać się zwiększenia półek z żywnością służącą zdrowiu, a napis na opakowaniu „zdrowy” czy „wspomaga wzrok, wzmacnia kości itp.” będą działały na konsumentów jak magnes.
Zobacz: Gdzie kupić najtańsze masło
Przeczytaj: Podatek handlowy wciąż zawieszony
Polecamy: 400 zł na zakupy w Biedronce