UEFA Euro 2020 napędza zyski branży gastronomicznej. Polacy kibicują i zamawiają

2021-06-23 14:58
EURO 2021. Zagraniczne media: Polacy faworytem!
Autor: Cyfra Sport EURO 2021. Zagraniczne media: Polacy faworytem!

Najpierw otwarcie ogródków, następnie lokali, a za moment wyjątkowy okres EURO 2020. Czas żniw dla restauracji trwa i przybiera na sile. Warto wykorzystać go w pełni. Zwłaszcza że tegoroczne Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wyglądają nieco inaczej niż w poprzednich latach, co otwiera przed restauratorami nowe możliwości.

Szykuje się jedno z najważniejszych wydarzeń tego lata, prawdziwe święto kibiców – zarówno tych zagorzałych, jak i typowo niedzielnych, śledzących rozgrywki przede wszystkim ze względu na udzielającą się wszystkim ogólną atmosferę ekscytacji. Jak wynika z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl, choć do częstego śledzenia rozgrywek piłkarskich przyznaje się zaledwie co trzeci Polak, to czas na oglądanie przynajmniej wybranych meczów EURO 2020 znajdzie aż 87 proc.

Po spotkaniu z Hiszpanią, które należy uznać za udane, podczas gdy reprezentacja Biało-Czerwonych szykuje się do starcia ze Szwecją, trwa pora żniw dla restauracji. Ponad 90 proc. Polaków zamierza jeść przed, w trakcie lub po meczu, a prawie połowa przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania sportowego widowiska bez jedzenia. Ulubionym momentem na konsumpcję jest dla co drugiej osoby początek i pierwsza połowa spotkania dwóch reprezentacji, jednak wzrost apetytu dopiero po ostatnim gwizdku także nie należy do rzadkich sytuacji. Ze względu na wygodę, potrzebę zrelaksowania się i skupienia na meczu oraz chęć spróbowania z tej okazji czegoś specjalnego, co czwarty z nas planuje zamówić na tę okazję jedzenie z dowozem.

ZOBACZ: GIGANTYCZNA promocja KFC na mecz Polska-Szwecja! Kubełek 30 Hot Wings za 2 złote

Rzecznik PZPN przerywa wywiad przed meczem Polska-Szwecja! Euro 2020

- Tendencja wzrostowa była widoczna podczas wybranych meczów Mundialu w 2018 roku. W dniu pierwszego spotkania Polaków, przypadającego we wtorek 19 czerwca, liczba zamówień złożonych na Pyszne.pl wzrosła w stosunku do analogicznego dnia w poprzedzającym tygodniu o około 20%. Z kolei 15 lipca, kiedy rozegrany został finał turnieju, był dniem o największej ilości zamówień w tym miesiącu - mówi Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management).

Ponad połowa Polaków przyznaje, że ich ulubionym daniem w trakcie meczu jest pizza (57 proc.). Chętnie zamówiliby także frytki, kebaba, burgera czy skrzydełka kurczaka. Ponadto ciekawym eksperymentem wydaje się kibicom spróbowanie dań, które wywodzą się z kuchni grających danego dnia drużyn eksperymentem - trzy na cztery osoby wskazały, że chętnie skosztowałyby posiłku tradycyjnego dla kraju przeciwnika – hiszpańskich tapas, ukraińskich pielmieni czy włoskiego makaronu.

Jak zyskać na EURO 2020?

Ponad 90 proc. Polaków zamierza oglądać wszystkie lub wybrane mecze w domu. W tym roku niektórzy zdecydują się ograniczyć spontaniczne spotkania z innymi kibicami w barach i na ulicach. Nie oznacza to jednak, że zamierzają całkowicie zrezygnować z ulubionych tradycji, a jedynie dostosować je do obecnych realiów, zapraszając do domu oraz odwiedzając rodzinę i przyjaciół. Zgodnie z raportem przygotowanym na zlecenie Pyszne.pl, zamawianie jedzenia kojarzącego się z rozgrywkami sportowymi jest jednym z najważniejszych sposób przywołania atmosfery EURO we własnych domach.

Pyszne.pl, które jest oficjalnym partnerem UEFA EURO 2020 ™, przygotowuje się na to wydarzenie już od pewnego czasu. Zainteresowanym restauracjom serwis przekazał pakiety ambasadorskie sygnowane logotypem turnieju, których rolą jest dodatkowo przyciągnąć zainteresowanie gości turniejową ofertą lokalu – zarówno na miejscu, jak i w dostawie. Serwis zaprosił też restauracje do zgłaszania oferowanych zestawów kibica – będzie można je znaleźć po wybraniu popularnego wśród klientów filtra „rabaty i oszczędności”, a także zostaną one wyeksponowane w profilu restauracji w serwisie. „Zaproponowanie gotowych zestawów, którymi kibice mogą dzielić się z bliskimi, wspólnie oglądając mecz, zwiększa szansę na to, że złożą zamówienie właśnie w tej konkretnej restauracji. Przyjęliśmy założenie, że zestawy powinny składać się z co najmniej 3 elementów, w tym np. jeden napój i dwie przekąski, a ich łączna cena powinna być niższa niż sumy cen poszczególnych pozycji w menu” – dodaje Karolina Jastrzębska. W dniach meczów Polski oraz innych ważnych spotkań serwis zwiększy też ilość osób dyżurujących w dziale obsługi klienta oraz kurierów dostarczających jedzenie.

„Zależy nam, żeby każda restauracja mogła skorzystać z wyjątkowej szansy, jaką jest EURO 2020. Dlatego przygotowaliśmy garść informacji i propozycji, które mają potencjał zwiększyć sprzedaż restauracji w tych dniach zarówno na miejscu w lokalu, jak i online. Warto skorzystać także z naszego przedłużonego pakietu wsparcia dla restauracji, który uruchomiliśmy podczas lockdownu – niezależne lokale, które dołączą do Pyszne.pl do końca czerwca nie płacą prowizji od zamówień złożonych w pierwszym miesiącu ich aktywności na naszej platformie” – mówi Karolina Jastrzębska.

Mecze Polski ze Słowacją oraz z Hiszpanią pokazały, że Polacy chętnie oglądają spotkania w domu zamawiając jedzenie na wynos. Zbliżający się mecz ze Szwecją (23 czerwca, 18:00, Sankt-Petersburg), a także półfinały (6 i 7 lipca) oraz finał (11 lipca), to chwile, w których restauracje w szczególny sposób mogą zjednać sobie kibiców. Jak? Pokazuje to poniższa infografika.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE