Uniqlo wchodzi na polski rynek
Uniqlo to największa marka należąca do japońskiego holdingu Fast Retailing. Holding ten jest trzecim najbardziej dochodowym koncernem odzieżowym - wyprzedzają go jedynie Inditex oraz H&M. Tylko w 2021 roku zanotował obroty na poziomie 19 mld dolarów. Według statystyk Brand Finance z 2022 roku, Uniqlo jest 10 najcenniejszą marką odzieżową na świecie.
Posiada ponad 2 000 sklepów w 15 krajach na całym świecie. Na terenie samej Azji pojawiają się aż w 800 lokalizacjach. Dotychczas najbliższy znajdował się na terenie Niemiec - w Berlinie. Teraz, zagraniczna ekspansja marki objęła również Polskę. Już wkrótce "japońska Zara" otworzy swój pierwszy butik w naszym kraju.
Polecany artykuł:
Sklep UNIQLO w Domach Towarowych Centrum w Warszawie
Marka Uniqlo otworzy swój pierwszy "polski" sklep w Warszawie w Domach Towarowych Centrum przy ulicy Marszałkowskiej. Dwupoziomowy sklep japońskiej sieci znajdzie się w budynku "Junior". UNIQLO wynajęło tam powierzchnię 1 500 metrów kwadratowych - z czego około 800 metrów kwadratowych zajmie sam sklep.
"Domy Towarowe Wars Sawa Junior to doskonałe miejsce dla najpopularniejszych międzynarodowych marek, które debiutują na polskim rynku. Nasza śródmiejska lokalizacja jest wyjątkowa – w sąsiedztwie głównych węzłów transportowych, dzielnic biznesowych i najpopularniejszych atrakcji turystycznych Warszawy. Jesteśmy przekonani, że to doskonałe usytuowanie dla Uniqlo. Przez współpracę z takimi markami chcemy przyciągnąć nowe pokolenie klientów, które ceni szczere relacje z markami i bezpośrednie doświadczanie ich oferty handlowej" - podsumował Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail w Atrium European Real Estate, firmy będącej właścicielem Domów Towarowych Wars Sawa Junior cytowany przez portal Fashion Biznes.
Otwarcie butiku jeszcze w tym roku
Aktualnie trwają przygotowania do otwarcia sklepu, które zaplanowane jest na jesień 2022 roku. Decyzja o otwarciu sklepu na terenie Polski została podjęta w oparciu o pozytywne doświadczenia związane ze sprzedażą w krajach europejskich - informuje Fashion Biznes. "Wierzymy, że warszawski pop up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany z nim związane" - powiedział Taku Morakiwa, prezes UNIQLO Europe.
Rekrutacja w Uniqlo trwa
Już na początku sierpnia japońska marka otworzyła rekrutację do pracy w warszawskim sklepie. Ogłoszenia dotyczą naboru na stanowiska dla doradców sprzedażowych oraz visual merchandiserów. Ponadto poszukują również kandydatów na stanowiska między innymi: HR Manager czy Brand Manager.
Pierwsze próby podbicia europejskiego rynku nie były udane
Właściciel Uniqlo Yanai Tadei, już ponad 20 lat temu podjął decyzję o wejściu na rynek europejski. Pierwsze próby okazały się jednak nieudane. Marka otworzyła zbyt wiele sklepów stacjonarnych - co okazało się kompletnie nierentowne. Ponadto Uniqlo brakowało inwestycji w chociażby kampanie reklamowe - to przełożyło się na brak utrwalenia wizerunku firmy pośród potencjalnych konsumentów.
Aktualnie podejście marki uległo całkowitej zmianie. Ich komunikacja oraz filozofia stanowi precyzyjną odpowiedź na potrzeby współczesnego konsumenta. Marka Uniqlo charakteryzuje się uniwersalnymi produktami wysokiej jakości - w niskiej cenie. Od 2002 roku kapitał rynkowy Uniqlo zwiększył się o 39 miliardów dolarów.