„Ostrzegamy przed fałszywymi mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców. Pod pozorem blokady przelewów i konieczności weryfikacji tożsamości proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych" – alarmuje na swojej stronie internetowej PKO BP.
Sprawdź także: Jak działają hakerzy? 5 etapów cybertataku
Taki mejl może wyglądać następująco:
Czytaj też: Potężna dywidenda PKO BP. Bank wydał rekomendację
Po kliknięciu w link z wiadomości, klient zostaje przekierowany do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie wrażliwych danych: hasła do konta w serwisie bankowości elektronicznej, numeru PESEL oraz numeru i serii dowodu osobistego.
„Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" – ostrzegają w komunikacie przedstawiciele banku.
Zobacz również: Chcą usunąć twoje konto z Facebooka? To może być próba oszustwa
Jak czytamy na stronie PKO BP, w przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, należy skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60.
Źródło: PKO BP