Sortownia Poczta Polska

i

Autor: Materiały prasowe Poczta Polska Materiały prasowe Poczta Polska

W tym roku Polacy zamówią rekordową liczbę przesyłek

2019-11-22 15:31

Trwa okres przedświąteczny. Najwyższa pora, aby poszukać upominków dla najbliższych. Coraz chętniej zamawiamy prezenty przez Internet, bo jest to wygodne i proste rozwiązanie. Obecnie prawie 30% przesyłek jest odbieranych w punktach sieci Poczty Polskiej.

Według danych z Provident – Polacy w tym roku zamierzają przeznaczyć 1700 zł na święta. Coraz chętniej planujemy też zakupy w listopadzie, czemu towarzyszą inne, jak chociażby czarny piątek – czas promocji i szaleństwa zakupowego. Najwięcej zamówień on-line zwykle przypada na 2. tydzień przed Gwiazdką.

 „Szczyt paczkowy”

Liczba paczek obsługiwanych przez pracowników Poczty Polskiej w pierwszej połowie listopada 2019 r. wzrosła o 23% w porównaniu do roku ubiegłego. Rekordowy szczyt przedświąteczny zaczął się już 12 listopada. Tylko tego dnia nadanych zostało 600 tys. paczek! Warto wspomnieć o tym, że szczyt paczkowy przypada również w inne dni, jak np. początek roku szkolnego, kiedy należy zaopatrzyć się w podręczniki lub przed rozpoczęciem lata/zimy, gdy kierowcy zamawiają opony. Według szacunków w okolicy 16-20 grudnia 2019 r. wzrośnie ilość zamawianych paczek i będzie to kolejny rekordowy szczyt. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym pracowników czeka okres wytężonej pracy. Planowane jest powiększenie powierzchni magazynów o 23 tys. m kw., a przesyłki będą doręczane przez kurierów również w soboty.

Odbiór w Punkcie

Jednym z udogodnień, jakie oferuje nam Poczta Polska, jest usługa Odbiór w Punkcie. Obecnie w Polsce jest 12 tys. punktów odbioru, przy czym przesyłki można odbierać m.in. w placówkach pocztowych, automatach w sklepach sieci Biedronka, w sklepach sieci Żabka, na stacjach paliw Orlen i w kioskach RUCH-u. Odbiór w Punkcie jest nie tylko szybki (zajmuje ok. 30 sekund), ale też stanowi gwarancję wysokiej skuteczności doręczeń. Sam proces odbioru może być realizowany na podstawie kodu pin, jak informuje Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej. Lista punktów odbioru przesyłek znajduje się pod adresem odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.

Rozwiązania dla pracowników

W tegoroczne święta przydadzą się dodatkowi pracownicy. Według Artura Więckowskiego, dyrektora zarządzającego Pionem Sprzedaży w Polsce w Wigilię pracownicy zakończą dzień pracy ok. godziny 13.00–14.00, aby móc celebrować święta z bliskimi.

Obecnie stałe zatrudnienie ma 80 tys. osób. Planujemy w tym okresie zatrudnić kolejne 2 tys. pracowników. Nie widzimy ryzyka, że nie zapewnimy odpowiedniej liczby rąk do pracy  w okresie świąt. Do połowy listopada zatrudniono już 1300 pracowników, które pracują zarówno w sortowniach, jak i przy obsłudze klientów – mówi Agnieszka Grzegorczyk z Poczty Polskiej i jednocześnie zachęca do wzięcia udział w naborach. Część pracowników otrzymała 400 zł dodatku, a będzie kolejny.

Otrzymuj przesyłki w terminie

Pamiętajmy o tym, że największy wpływ na otrzymanie przesyłki we właściwym terminie, mamy właśnie my, klienci. Co zrobić, aby zamówiony upominek został nam doręczony na czas? Oto kilka przydatnych wskazówek:

  • zamów przesyłkę wcześniej (najbezpieczniej zamówienia składać do 15 grudnia),
  • sprawdź czas realizacji zamówienia,
  • dowiedz się, czy dany produkt jest na stanie magazynowym,
  • podaj prawidłowe dane teleadresowe,
  • śledź na bieżąco statut realizacji zamówienia i drogę przesyłki,
  • rób e-zakupy wyłącznie w sprawdzonych miejscach,
  • czytaj opinie innych użytkowników,
  • uważaj na oszustów podających się za kurierów i wiadomości nakłaniające do dodatkowych działań,
  • w razie wątpliwości bezpośrednio skontaktuj się telefonicznie ze sprzedawcą.

Paczki będą doręczane również w przeddzień Wigilii, ale przezorności nigdy za wiele, dlatego zamawiajmy prezenty już dziś!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze