Jako prezes PZU Zdrowie jaką widzi Pani rolę pracodawcy w zabezpieczaniu potrzeb pracowników?
– Dzisiejszy rynek pracy jest wymagający – aktywność zawodową rozpoczęło tzw. pokolenie „Y", które charakteryzuje się dużymi oczekiwaniami pod względem warunków pracy. Dodatkowo, według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w lipcu 2017 r. poziom bezrobocia osiągnął 7,1 procent, co jest najniższym wynikiem odnotowanym od 1991 r. Dlatego w pozyskaniu i utrzymaniu dobrych pracowników coraz większe znaczenie mają benefity pozapłacowe. Jeśli pracodawca chce przyciągać najlepszych, nie może zapominać o tym, że jego pracownicy prowadzą życie osobiste, rodzinne, troszczą się o swoich bliskich i szukają sposobu na efektywne łączenie tych aspektów z pracą zawodową. Jak wynika z raportu Sedlak&Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2016 roku" rośnie świadomość pracodawców na temat konieczności wzbogacania
oferty zatrudnienia o benefity pozapłacowe. Obecnie świadczenia dodatkowe otrzymuje 90 procent pracowników organizacji zatrudniających ponad 500 osób oraz 23 procent pracowników mikroprzedsiębiorstw.
– Jakie benefity pozapłacowe są Pani zdaniem najbardziej doceniane przez pracowników?
– Zdecydowanie na pierwszym miejscu jest prywatna opieka medyczna. Według wspomnianego raportu Sedlak&Sedlak takim świadczeniem zainteresowanych jest 50,2 procent badanych. Pracownicy doceniają opiekę medyczną oferowaną nie tylko im, ale także ich bliskim, nawet jeśli oznacza to konieczność partycypowania w kosztach. Dostęp do tego typu benefitu jest często ogromnym wsparciem w codziennym funkcjonowaniu rodziny.
– Jaką propozycję dla pracodawców i pracowników w zakresie opieki medycznej ma PZU?
– Stawiamy na kompleksowość i dostosowanie się do potrzeb klienta. W swojej ofercie mamy m.in. grupowe ubezpieczenie zdrowotne „PZU – u Lekarza", które zapewnia wymierne korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom. W ramach tego ubezpieczenia pracownicy mogą korzystać z konsultacji u lekarzy nawet 35 specjalizacji oraz z ponad 400 badań diagnostycznych i zabiegów. Uzupełnieniem jest grupowe ubezpieczenie lekowe „PZU – w Aptece", w ramach którego dofinansowujemy zakup leków na receptę. Duży nacisk kładziemy również na propagowanie postaw prozdrowotnych, dlatego oferujemy firmom programy profilaktyczne. Ich celem jest przede wszystkim wczesna diagnostyka ciężkich chorób oraz edukacja w zakresie zapobiegania ich wystąpieniu. Zapewniamy także fachową obsługę medycyny pracy. Zwykle kojarzy się ona nam z rutynowymi badaniami okresowymi, tymczasem jej zakres może być o wiele szerszy i realnie chronić przed ryzykiem wystąpienia wypadku przy pracy, a także pomagać we wczesnym wykryciu chorób zawodowych i cywilizacyjnych. Natomiast jeśli dojdzie do poważnego wypadku, zapewniamy profesjonalną pomoc psychologiczną zarówno rodzinie, jak i współpracownikom poszkodowanego. W ramach medycyny pracy oferujemy nie tylko standardowe badania, ale też na przykład szkolenia z pierwszej pomocy.
– Jakie korzyści dla pracodawcy i dla pracownika wynikają z opieki medycznej w PZU?
– Szybki dostęp do prywatnej opieki medycznej pomaga ograniczyć nieobecność w pracy i skrócić czas przebywania pracowników na zwolnieniach lekarskich. Zmniejsza się również rotacja pracowników – mniej osób jest skłonnych odejść z firmy, która oferuje dodatkowe korzyści. Zadowoleni pracownicy wzmacniają też pozytywny wizerunek pracodawcy. Opieka medyczna w PZU to też wymierne korzyści dla pracowników. Otrzymują oni dostęp do profesjonalnej opieki medycznej w krótkim czasie – PZU gwarantuje wizytę u internisty, lekarza rodzinnego i pediatry w terminie maksymalnie dwóch dni, a u lekarza specjalisty w ciągu pięciu dni roboczych. Dostęp do lekarzy specjalistów zapewniamy bez limitów i skierowań. Co ważne, pracownicy mogą leczyć się w prawie 2000 placówek medycznych w ponad 500 miastach w Polsce, również podczas podróży służbowych czy urlopów. Natomiast dzięki medycynie pracy w PZU, pracodawca tworzy bezpieczne warunki pracy i obejmuje pracowników profilaktyczną opieką zdrowotną, co zmniejsza ryzyko wypadków przy pracy i chorób zawodowych. To z kolei podnosi wydajność pracy i racjonalizuje wydatki na ochronę zdrowia i szkolenia BHP.
– Wspominała już Pani wcześniej o programach profilaktycznych. Proszę o nich opowiedzieć czytelnikom.
– W naszej ofercie kładziemy duży nacisk na profilaktykę. Mamy gotowe propozycje programów, np. dla osób z problemami z kręgosłupem, układem sercowo-naczyniowym czy program zapobiegania wypaleniu zawodowemu w wyniku stresu, ale organizujemy też dedykowane akcje i przedsięwzięcia propagujące zdrowy styl życia i odżywiania się. Wspieramy także naprawdę trudne tematy – jak walka z nowotworami czy bezpieczne porody. Profilaktyka naprawdę działa i coraz więcej pracodawców zdaje sobie z tego sprawę. Organizują za naszym pośrednictwem w swoich siedzibach strefy medyczne, które umożliwiają pracownikom zbadanie poziomu cukru, cholesterolu czy wykonanie USG bez wychodzenia z biura. Takie akcje, często naprawdę w ostatnim momencie, pomagają rozpoznać objaw, który wymaga natychmiastowej interwencji lekarza.
– Jakie są plany na przyszłość, jeśli chodzi o działalność zdrowotną PZU?
– Dbamy o stały rozwój naszej infrastruktury medycznej – poza placówkami partnerskimi budujemy własną sieć, która obecnie składa się z blisko 50 centrów medycznych zlokalizowanych w głównych miastach w Polsce, m.in. Warszawie, Poznaniu, Gdańsku czy Katowicach. Skupiamy się na rozwoju kompleksowej, dostosowanej do konkretnych potrzeb oferty diagnostycznej i specjalistycznej. Niezwykle ważne są dla nas wysokie standardy obsługi klienta. Chcemy, aby pacjent nam ufał, mógł na nas polegać i wracał do nas z przekonaniem, że tutaj znalazł prawdziwą pomoc.
-
CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ?Wyslij SMS pod nr 4102 (opłata zgodnie z taryfą operatora) o treści Zdrowie |