Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podkreślił w uzasadnieniu do decyzji zarządu, że zmiana ma związek z realizacją programu „Mieszkanie Plus". Jak podkreśla cytowany przez WNP szef MiB, realizacja rządowego programu wspierającego budownictwo mieszkaniowe wymaga pełnego zaangażowania, a decyzja zarządu „jest niezbędna do usprawnienia i przyspieszenia realizacji" tego programu.
Zobacz także: Prezes PKP nie chce dać gruntów pod Mieszkanie+, to idzie do dymisji
We wrześniu pisaliśmy o tym, że prezes PKP SA Mirosław Pawłowski prawdopodobnie naraził się szefowi Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Spekuluje się, że między MiB a PKP trwa cichy spór o grunty należące do Polskich Kolei Państwowych. PiS chce przeznaczyć działki PKP pod budowę bloków w ramach programu "Mieszkanie+". To właśnie ministrowi infrastruktury podlega PKP SA.
Obecnie PKP PLK SA prowadzi postępowanie kwalifikacyjne na członka zarządu – dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych. Kandydat musi wykazać się ośmioletnim stażem pracy i mieć minimum 5 lat udokumentowanego doświadczenia na stanowisku kierowniczym.
Zobacz także: Rząd chce wprowadzić jeden bilet na wszystkie pociągi!
Podczas swojej 20-letniej kariery w PKP Jarosław Kołodziejczyk pełnił m.in. funkcję dyrektora Zakładu Południe Intercity oraz dyrektorem Zakładu Śląskiego w Przewozach Regionalnych. Ponadto był odpowiedzialny za zarządzanie środkami unijnymi oraz współpracę z parlamentem w w PKP Przewozach Regionalnych. Nie tylko robił karierę w branży transportu szynowego, ale także zajmował kluczowe stanowiska w sektorze publicznym, przemyśle metalowym i na scenie związanej z piłką nożną. W latach 2006-2008 należał do zarządu Województwa Śląskiego, ale także był prezesem państwowej spółki – Zakładu Konstrukcji Spawanych „Bumar – Łabędy", oraz stał na czele Klubu Sportowego Piast Gliwice SA.
Źródła: pkpsa.pl, wnp.pl