Lidl sklep

i

Autor: Shutterstock Lidl sklep

Ważne działania Lidla. Sieć wspiera walkę o prawa kobiet

2020-06-30 19:08

Lidl od lat podkreśla jak ważne dla nich jest równouprawnienie i walka o prawa kobiet. W 2020 roku sieć podpisała „Zasady Wspierania Pozycji Kobiet”, ang. ‘Women’s Empowerment Principles’ (WEPs). Jest to wspólna inicjatywa United Nations Women i United Nations Global Compact. Ma ona koncentrować się na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet w łańcuchach dostaw oraz w przedsiębiorstwach.

Podpisanie „Zasad Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) to kolejny etap promowania równości przez Lidl Polska, zarówno w obrębie firmy, jak i w całym łańcuchu dostaw. Sieć jest przekonana, że równość szans i różnorodność mają zasadniczy wpływ na długofalowy sukces firmy.

Zobacz także: Polskie małe i średnie firmy fundamentem polskiej gospodarki w kryzysie

Zgodnie z przyjętą polityką personalną Lidl Polska, wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach mają jednakowe warunki zatrudnienia oraz takie same szanse rozwoju, niezależnie od płci, czy wieku. O objęciu kolejnych stanowisk i awansach decydują wyłącznie kompetencje. Sieć nie uznaje odstępstw od równego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Firma ustanowiła także nagrodę „Lidl Fair Pay”, która wyróżnia przedsiębiorstwa prezentujące wysokie standardy w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn.

Czytaj również: Redmi 9 debiutuje w Polsce. Premiera nowego smartfona Xiaomi już 29 czerwca [ZDJĘCIA]

Otwarcie sezonu letniego nad jeziorem maltańskim w Poznaniu

„Zasady Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) ustanowione zostały w 2015 r. przez jednostkę ONZ o nazwie United Nations Women oraz United Nations Global Compact. Stanowią one pierwszą ogólnoświatową inicjatywę w dziedzinie promowania i wzmacniania roli kobiet w przedsiębiorstwach.

Siedem poniższych zasad ma stanowić wytyczne dla firm z zakresu promowania równości płci:
1. Stworzenie kultury zarządzania stawiającej na równouprawnienie kobiet i mężczyzn.
2. Sprawiedliwe traktowanie wszystkich mężczyzn i kobiet w życiu zawodowym.
3. Respektowanie i propagowanie praw człowieka oraz walki z dyskryminacją.
4. Zagwarantowanie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrobytu wszystkich pracowników obu płci.
5. Propagowanie edukacji, wykształcenia i rozwoju zawodowego kobiet.
6. Propagowanie przedsiębiorczości kobiet, wzmocnienia ich roli na rynku zaopatrzeniowym, respektowanie ich godności we wszystkich działaniach marketingowych.
7. Propagowanie równouprawnienia poprzez inicjatywy wspólnotowe i lobbing. Monitorowanie i publikacja postępów w zakresie równouprawnienia kobiet i mężczyzn.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze