1 września Bank BPH wstrzymał przyjmowanie wniosków o udzielenie kredytu hipotecznego. Jak wskazał, powodem była planowana transakcja sprzedaży i podziału banku. Wnioski o kredyt kontraktowy Kasy Mieszkaniowej nadal mogą być składane na obowiązujących dotychczas zasadach.
Bank BPH zapewnił swoich klientów w oficjalnym liście, że w dalszym ciągu będzie obsługiwał zaciągnięte przez nich kredyty hipoteczne, a warunki kredytowania nie ulegną zmianie. Marża kredytu ma pozostać na takim samym poziomie jak w dniu przejęcia banku nawet wówczas, jeżeli jej wysokość była uzależniona od zakupu dodatkowych produktów bankowych oferowanych przez Bank BPH. Ubezpieczenia związane z kredytami hipotecznymi, np. na życie i od utraty pracy, a dalszym ciągu będą obsługiwane przez kredytodawcę. W przypadku marży uzależnionej od zakupu ubezpieczenia, posiadanie tego produktu nadal będzie miało wpływ na wysokość marży.
Zobacz także: Wiadomo, ile zapłaci Alior za bank BPH
Zmniejszy się natomiast wachlarz możliwości związanych z uiszczaniem rat. Opcja automatycznej spłaty stanie się niedostępna, ponieważ rachunki bankowe dotychczasowych klientów zostaną przeniesione do Alior Banku. Kredytobiorcy będą jednak mogli ustawić polecenie zapłaty do innego banku, spłacać raty w formie tradycyjnego przelewu lub dokonywać wpłat w przyjmujących gotówkę instytucjach. W przypadku wpłaty w oddziale Alior Banku, który został utworzony w wyniku przejęcia, bank nie pobierze od klienta prowizji.
Przeczytaj również: Klienci BPH TFI walczą o odzyskanie 20 mln złotych. Twierdzą, że fundusz ich oszukał
Chociaż numery rachunków służących do przelewania rat kredytu i dane kontaktowe Banku BPH pozostaną bez zmian, posiadacze kredytów hipotecznych nie będą mogli dłużej liczyć na pomoc w oddziale Banku BPH. W wyniku sprzedaży Banku BPH osoby, które posiadają w instytucji depozyty lub zaciągnęły w banku kredyty gotówkowe, staną się automatycznie klientami Alior Banku i to właśnie do niego będą musiały udać się w celu załatwienia sprawy w oddziale.
System bankowości elektronicznej, z którego korzystali dotychczas klienci Banku BPH, ma służyć wyłącznie do przeglądania historii spłaty kredytu, sprawdzania wielkości zadłużenia oraz wysokości miesięcznej raty. Do dyspozycji kredytobiorców w dalszym ciągu pozostanie infolinia. Nie stracą oni również możliwości komunikacji drogą korespondencyjną.
Źródła: bph.pl, bankier.pl, rp.pl