Zgłoszenia klientów PGG wskazują, że niektórym trudno jest dokonać zakupu węgla przez e-sklep Polskiej Grupy Górniczej. Nawet po wybraniu odpowiedniego asortymentu, pojawiają się trudności w sfinalizowaniu transakcji, a wybrany towar znika nagle z koszyka zakupowego, uniemożliwiając dokonanie płatności.
Nadmierny popyt na węgiel przez e-sklepy PGG zaczął narastać w ostatnich dniach, ponieważ Polacy coraz bardziej zaczynają myśleć o zbliżającej się zimie i poszukują okazji, aby zakupić węgiel w atrakcyjnej cenie. Ceny w PGG rozpoczynają się od 1100 zł za tonę (więcej trzeba zapłacić za ekogroszek workowany), ale należy również uwzględnić koszty dostawy.
Jednym z głównych powodów trudności, z jakimi boryka się PGG, jest fakt, że w polskich kopalniach wydobywa się obecnie zbyt mało węgla. Niemniej jednak firma uważa, że proces sprzedaży przebiega prawidłowo. Osoby, które pomimo trudności zdołały zakupić węgiel w e-sklepie, wskazują, że istnieje sposób, aby zdobyć go szybciej.
Proces zakupu węgla od PGG zaczyna się od założenia konta i zalogowania się do systemu. Jednak już na tym etapie pojawiają się pierwsze problemy, ponieważ ze względu na duże zainteresowanie klientów, dostępny towar często zostaje sprzedany. Klientów zachęca się do wzięcia udziału w kolejnej sesji zakupowej.
Niemniej jednak niektórym udaje się przejść dalej w procesie zakupowym, choć pojawiają się trudności związane z wyborem dostawcy węgla. Nie wszyscy Kwalifikowani Dostawcy Węgla (KDW) mogą zrealizować tego rodzaju zamówienia.
Warto zaznaczyć, że węgiel jest wystawiany na wirtualne półki e-sklepu PGG dwa razy dziennie: wcześnie rano, około godziny 8 oraz po południu, około godziny 15, jak informuje Polska Grupa Górnicza. W związku z tym klienci, którzy chcą zakupić węgiel, powinni być gotowi na rywalizację o dostępność tego surowca na platformie internetowej firmy.