Długi weekend sierpniowy 2022 - dodatkowe pociągi i wydłużone relacje
Najwięcej dodatkowych pociągów i składów o wydłużonych relacjach zostanie uruchomionych w poniedziałek 15 sierpnia. Powrót z długiego weekendu w Trójmieście zapewni dodatkowy pociąg EIP 5146/7 oraz EIC 5140, wyruszające w poniedziałek 15 sierpnia z Gdyni Głównej do Warszawy w godzinach wieczornych. Wrocławianie, którzy zdecydują się spędzić długi weekend w Trójmieście, będą mogli skorzystać podczas powrotu z dodatkowego pociągu TLK 56160/1 Lednica BIS, który wyruszy do Wrocławia w poniedziałek po południu.
Dodatkowy kurs do Trójmiasta
Poranny dojazd z Łodzi i Warszawy do Trójmiasta zapewni dodatkowy pociąg IC 1563/2 Lazur BIS, startujący z Łodzi kilka minut po godzinie 5. rano. To również dodatkowa opcja dla mieszkańców północnej części Polski, którzy przedłużony weekend spędzą w centralnej części kraju.
Polecany artykuł:
Warszawiacy z ułatwionym transportem z i na Warmię
Warszawiacy spędzający ten czas na Warmii będą mogli skorzystać z dodatkowego pociągu IC 51162 Mazury BIS, wyruszającego z Olsztyna po godzinie 19. Mieszkańcom Olsztyna i okolic, którzy będą odpoczywać na Mazowszu, późny powrót zapewni dodatkowy pociąg IC 15167 Mazury BIS, wyjeżdżający ze stolicy po godzinie 23.
Trasa Warszawa-Terespol z parą dodatkowych pociągów
W poniedziałek pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Terespol – Warszawa będą mogli skorzystać z dodatkowej pary pociągów. TLK 11160/1 Skaryna BIS wyruszy z Warszawy do Terespola po godzinie 12, a TLK 11162/3 Skaryna BIS ruszy w drogę powrotną chwilę przed godziną 17.
Kraków, Wrocław z przystankiem w Częstochowie
Podróżni powracający w poniedziałkowy wieczór z Krakowa do stolicy będą mogli skorzystać z dodatkowego pociągu EIP 3160/1. Ekonomiczną opcją na tej trasie będzie pociąg TLK Malinowski BIS, wyjeżdżający z Krakowa po godzinie 18. Mieszkańców Wrocławia i okolic wracających z Krakowa, oprócz rozkładowych pociągów, zabierze TLK Wyspiański BIS, wyruszający chwilę przed 18. Pociągi pojadą przez Częstochowę, dzięki czemu będą mogły obsłużyć wzmożony ruch pielgrzymów.
Podróż nad Bałtyk? PKP usprawnia dojazdy i powroty
W wydłużonej relacji pojadą dwa pociągi, zapewniające dojazdy i powroty znad Morza Bałtyckiego:
- TLK Lubomirski – na co dzień kursujący pomiędzy Krakowem i Gdynią, 14 sierpnia zawiezie podróżnych aż do Kołobrzegu, a 15 sierpnia umożliwi powrót w tej samej, wydłużonej relacji
- TLK Zosia – kursujący pomiędzy Łodzią i Warszawą, 15 sierpnia rano zapewni podróżnym dojazd do Trójmiasta, w drogę powrotną wyruszy z Gdyni tuż po 12
Dodatkowe miejsca w pociągach
Oprócz dodatkowych pociągów i wydłużonych relacji, przewoźnik będzie wzmacniać pociągi. Wcześniejsza informacja na temat większego zainteresowania danymi połączeniami pozwala na lepsze dostosowanie składów do zwiększającej się frekwencji, dlatego przewoźnik zachęca do wcześniejszego zakupu biletu. W tej chwili zaplanowane jest wzmocnienie 96 pociągów 126 wagonami. Ponadto na stacjach postojowych zabezpieczane są rezerwy taborowe, a PKP Intercity monitoruje i analizuje sprzedaż biletów. W miarę potrzeb i możliwości kolejne pociągi będą wzmacniane dodatkowymi wagonami.
PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Źródło: PKP Intercity