Hyundai wzywa właścicieli aut na akcje serwisową. Chodzi nawet o 15-letnie auta!
Hyundai wzywa właścicieli modeli ix35 (EL) wyprodukowanych w Słowacji i Czechach od 13 stycznia do 7 listopada 2013 roku na akcję serwisową. Producent poinformował o akcji serwisowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak wyjaśnia producent, chodzi o ryzyko przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB w obwodzie modulatora HECU. Stwarza to zagrożenie zwarcia elektrycznego. Właściciele 13,2 tys. pojazdów zostaną wezwani do ASO na wymianę bezpiecznika HECU.
Wezwani zostaną także właściciele aut Hyudani H1/Grand Starex (TQ) wyprodukowanych w Korei od 18 sierpnia 2010 roku, do 22 listopada 2018 roku. Tym razem usterka dotyczy ryzyka zwarcia w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika. Jak podał producent, ryzyko może wystąpić w skutek "uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków". Wezwanych zostanie 108 właścicieli aut.
Akcja serwisowa Citroena. Pilna akcja serwisowa
Również Citroen poinformował UOKiK o konieczności wezwania właścicieli aut na akcję serwisową. Problem dotyczy wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera marki Takata. Jak podaje producent, preparat będący propelenetem może być podatny na zmiany z upływem czasu, będąc szczególnie narażonym na wysoką temperaturę lub wilgotność.
Sytuacja jest o tyle poważna, że w przypadku kolizji gdy napełniacz puszki zostanie uruchomiony, może dojść do szybszego uruchomienia gazu niż zaprojektowano. Citroen wyjaśnia, że może to doprowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza.
- Części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia - ostrzega Citroen.
W związku z usterką, ponad 9,6 tys. aut ma być objętych kampanią naprawcza. Kierowcy będą listownie zaproszeni do ASO na bezpłatną wymianę poduszek powietrznych.