Taki kontrakt podpisano
Według portalu na etapie przetargu zapisano pełne utrzymanie pojazdu przez producenta, dlaczego więc to przewoźnik ma zapłacić za nową wykładzinę? - pyta portal.
"Umowę na wymianę wykładzin zawarto 2 października, a "poprawny demontaż i montaż ww. elementów, jak również montaż wykładziny jest możliwy do zrealizowania jedynie w oparciu o szczegółową dokumentację konstrukcyjną –wyjaśnia przewoźnik. Prawa te posiada na wyłączność Alstom Konstal" -czytamy. - "Plamy z jedzenia, napojów i inne zabrudzenia trudne bądź niemożliwe do usunięcia (które pozostają poza kontraktowymi usługami utrzymania) – tłumaczyło w odpowiedzi na pytania ,,Rynku Kolejowego" biuro prasowe PKP Intercity. Na koszt Alstom wymieniona zostanie druga połowa dywaników".
Według portalu, PKP Intercity zapewnia, że na etapie zakupu i dostawy pojazdów "zamawiający zagwarantował sobie prawo do dokumentacji technicznej w najszerszym możliwym zakresie, na które zezwalały warunki rynkowe"; co ciekawe, dokumentacja posiadana przez przewoźnika umożliwia poprawną wymianę wykładziny podłogowej ale (jak wskazał Alstom) nie obejmuje prawa własności intelektualnej, dlatego nie można zlecić kontraktu innej firmie.
Rynek Kolejowy przypomina, że kontrakt na dostawę 20 składów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie i utrzymanie składów przez maksymalnie 17 lat, kosztował PKP Intercity 2,64 mld zł (665 mln €).