Osoby, które korzystają z Map Google, od samego początku mogły znaleźć szybko drogę do najbliższej restauracji, stacji kolejowej czy najszybszą drogę do domu. Teraz, podobnie jak w przypadku przeglądarki Chrome i platformy YouTube, także w mapach będzie można włączyć Tryb Incognito.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Start Up Day Super Biznesu [GALERIA]
- Wasza aktywność na tym urządzeniu, podobnie jak miejsca, których szukacie, nie zostaną zapisane na koncie Google i nie będą służyć do personalizacji korzystania z tego narzędzia. Możecie z łatwością włączyć Tryb Incognito, stukając w swoje zdjęcie profilowe, w prawym górnym rogu. Możecie go także w dowolnym momencie wyłączyć i z powrotem otrzymywać rekomendacje restauracji, informacje o podróży i inne dostosowane do Was funkcje – tłumaczy użytkownikom Google Polska.
Osoby, które korzystają z Map Google na Androida „ukryją” się przed światem w najbliższych tygodniach. Użytkownicy iOS poczekają chwilę dłużej. Zmiany dotkną tez platformy YouTube.
- W maju ogłosiliśmy, że możecie automatycznie usuwać Historię lokalizacji oraz Waszą Aktywność w internecie i aplikacjach, w tym rzeczy, które sprawdzaliście i przeglądaliście za pomocą wyszukiwarki Google. Obiecaliśmy wprowadzenie tego rozwiązania do większej liczby naszych produktów, dlatego teraz wdrażamy tę funkcję również do Historii YouTube. Ustawcie preferowany okres przechowywania danych - mogą to być 3 miesiące, 18 miesięcy lub moment ich usunięcia - a my zajmiemy się resztą – wyjaśnia Google.
Dodatkowo w usuwaniu danych, historii etc. pomoże nam także Asystent Google. Słownie będziemy mogli prosić o usuwanie niepotrzebnych rzeczy z naszego konta, a także ustawić automatyczne usuwanie co kilka dni. Rozwiązanie to w języku angielskim będzie dostępne już w nadchodzących tygodniach, a we wszystkich innych językach w przyszłym miesiącu. Wzmocni się także sprawa zabezpieczenia naszych haseł. Google wprowadza narzędzie Sprawdzania Hasła, nową funkcję, która za jednym kliknięciem poinformuje Was, czy któreś z używanych przez Was haseł jest słabe, czy używaliście ich już w innych witrynach, czy też może zostało już kiedyś naruszone (w przypadku naruszenia danych przez podmiot zewnętrzny).