– Dokonaliśmy jednego z największych remodelingów sklepów w Europie, angażując w ten proces niemal wszystkie departamenty naszej firmy. Od 2016 roku zmodernizowaliśmy ponad 4 tysiące sklepów, otwierając jednocześnie 2500 nowych lokalizacji. Dokonaliśmy kluczowych zmian nie tylko w identyfikacji wizualnej sklepów, ale także w asortymencie, aranżacji oraz wyposażeniu. Nowy, otwarty na zmiany format przyciągnął o 20 proc. więcej nowych klientów i pozwolił nam jeszcze szybciej reagować na potrzeby konsumentów. Żabka, dzięki zmianie formatu, była gotowa na transformację cyfrową i odpowiedzialne działanie w zakresie środowiska naturalnego i najbliższego otoczenia. Dziś to jedna z najbardziej dynamicznych i najszybciej rozwijających się sieci convenience na świecie – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu firmy Żabka Polska.
Zobacz również: Glapiński: Moja ojczyzna jest w niebie
Trwający od lipca 2016 roku do końca września 2020 roku remodeling ponad 4 tys. placówek sieci zajął łącznie blisko 462 tys. godzin pracy wielu zespołów remontowych, pracujących zarówno nad zmianą wnętrz sklepów, jak i montażem nowego wyposażenia, regałów czy oświetlenia. Największą dynamikę liczby zmodernizowanych sklepów Żabka zanotowała w 2018 i 2019 roku, kiedy średnio remodelowała aż 4 sklepy dziennie. Przekształcenie jednego sklepu trwało ok. 111 godzin. Żabka rozpoczęła remodeling istniejących już sklepów w lipcu 2016 roku od 10 sklepów: w Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Jednym z pierwszych zmienionych sklepów była Żabka przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu. Wówczas wizerunek żabki w logotypie na żółtym tle zastąpił minimalistyczny znak oparty na liternictwie i zgodny z trendami designu. W ślad za nowym logo zmieniła się też identyfikacja wizualna wewnątrz sklepów – wystrój stał się jaśniejszy i bardziej nowoczesny, a nawigacja w sklepie łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Zmodernizowane sklepy, obok dobrze znanego asortymentu, zyskały rozszerzoną ofertę przekąsek, ciepłych i zimnych napojów na wynos oraz dań gotowych. Sieć rozwijała także pakiet usług dodatkowych pozwalających na realizację przy okazji zakupów innych codziennych obowiązków, choćby na zapłacenie rachunków. Od 2016 roku każda nowo otwarta Żabka uruchamiana była już w nowym formacie.
Sprawdź także: Stres a koronawirus. Pracownicy chcą się poddać terapii psychicznej!