Zareklamuj się w mediach lokalnych

2010-11-03 9:00

Dobra i skuteczna reklama to połowa sukcesu, zwłaszcza na początku istnienia twojej firmy. Zaprezentowanie się w lokalnej prasie z pewnością umożliwi ci zaistnienie na miejscowym rynku.

Jeśli zamierzasz działać tylko na lokalnym rynku, to inwestycja w reklamę w popularnych lokalnych środkach przekazu w zupełności ci wystarczy. Dlaczego? Bo trafia bezpośrednio do docelowego klienta.

Reklama w lokalnej prasie

To wciąż jedna z najpopularniejszych form reklamy na lokalnym rynku. Przykładowy koszt modułu wykupionego w codziennej gazecie lokalnej wynosi 100-500 zł. Cena zależy od tego, na której stronie ukaże się reklama (najdroższe są ogłoszenia na stronach redakcyjnych) i kiedy (czy w sobotnim wydaniu czy w tygodniowym). Reklama prasowa może mieć formę ogłoszenia, grafiki albo tekstu sponsorowanego.

- Ogłoszenie prasowe

Interesujące ogłoszenie to przede wszystkim konkretny tekst, w którym znajdą się ważne informacje na temat firmy, między innymi dane teleadresowe, a także opis działalności. Zwykle pracodawca wykorzystuje ogłoszenie, szukając np. nowych pracowników.

- Grafika

W przypadku tej formy reklamowej ważny jest projekt graficzny oraz efekt wizualny. Zamiast dłuższego tekstu stosuje się slogan reklamowy, który ma zachęcić potencjalnych klientów. Można też wyeksponować logo firmy.

- Tekst sponsorowany

To dłuższy tekst przypominający artykuł redakcyjny, zwykle zachwalający dany produkt. Jego napisanie można zlecić firmie PR albo redakcji.

Reklama radiowa

Kilkudziesięciosekundowy spot w lokalnej radiostacji to koszt 150-1500 zł. Cena zależy przede wszystkim od godzin emisji. Do ceny dodaj również koszt realizacji nagrania, ok. 100 zł. Nagranie można zlecić profesjonalnemu studiu dźwiękowemu albo załatwić to bezpośrednio w radiu, gdzie wykupujesz reklamę. Spot nie może być przeładowany szczegółami. Styl dostosuj do wieku odbiorców. Profesjonalnie zrobiony wywrze dobre wrażenie na słuchaczach. Pamiętaj, że obok treści równie ważne są także efekty dźwiękowe oraz głos lektora.

Reklama telewizyjna

Telewizja lokalna to ważny środek masowego przekazu. Nie ma takiej siły oddziaływania jak telewizja ogólnopolska, ale za to reklamy są tu dużo tańsze. Emisja jednego spotu, który trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, kosztuje 400-800 zł. Cena zależy od oglądalności danego programu. W telewizji lokalnej największą popularnością cieszą się serwisy informacyjne i wtedy reklama jest najdroższa. Produkcją filmów reklamowych zajmują się telewizje lokalne, agencje reklamowe oraz studia filmowe. Wyprodukowanie niskobudżetowego filmiku to koszt 500-2000 zł

Spot reklamowy jest bardzo krótki, powinien więc przykuć uwagę widza i zatrzymać go przed ekranem. Może mieć formę krótkiej fabuły, filmu animowanego albo przypominającą teledysk. Najefektywniejsze są reklamy pełne humoru, które mają chwytliwe hasła. Dobrze, jeśli spot jest profesjonalnie zrobiony i zawiera najważniejsze informacje dotyczące firmy albo produktu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze