telefon oszust haker

i

Autor: Free-Photos - Pixabay Uwaga na oszustów

Zmasowana akcja oszustów. Ludzie dostają SMS-y z niebezpiecznymi linkami [ZDJĘCIE]

2022-05-09 12:10

"Zapłać albo odłączymy prąd" - przekonuje groźnie SMS, który otrzymują klienci PGE. Taka wiadomość trafiła ostatnio do skrzynek wielu osób, także jednego z naszych redakcyjnych kolegów. Czy jest się czego bać? SMS jest oczywiście oszustwem i nie należy klikać w umieszczony w nim link, prowadzący do niebezpiecznej strony.

Oszuści ostatnio nie próżnują, a ich aktywność nasiliła się po wybuchu wojny na Ukrainie. Ofiarami nowej akcji są klienci dostawców sieci energetycznych. Oszuści bombardują ich SMS-ami o treści takiej jak „PGE: Na dzien 08.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności”. Wiadomości o takiej treści trafiły na skrzynki wielu dziennikarzy. W SMS-ie można znaleźć także link do strony, na której odbiorca ma znaleźć więcej informacji. Co z tym zrobić? Po pierwsze, pod żadnym pozorem nie klikać na odnośnik. Najlepiej też od razu skasować wiadomość. Po próbie otwarcia łącza, niektóre przeglądarki ostrzegają przed połączeniem.

- Ostrzeżenie przed oszustwem. Ta witryna może być przejęta lub nieuczciwa. Udostępnianie jej haseł lub danych osobistych może wiązać się z ryzykiem kradzieży tożsamości lub oszustwa finansowego. Opera Software stanowczo odradza odwiedzanie tej strony - alarmuje popularna przeglądarka Opera.

Hakerzy uderzają w Rosję

Podejrzane wiadomości, których autorzy podszywają się pod znane firmy to norma. Jeszcze lutym PGE ostrzegało klientów przed podobną akcją. - Informują o planowanym wyłączeniu energii w przypadku nieuregulowania rzekomych należności. Fałszywe powiadomienia SMS zawierają także komunikat o możliwości opłacenia należności bezpośrednio poprzez link, szybki przelew lub BLIK - opisywała firma.

Oszuści wysyłają SMSy podajac się za PGE

i

Autor: Super Express Oszuści wysyłają SMSy podajac się za PGE

PGE Obrót apeluje do swoich Klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, nieotwieranie fałszywych linków oraz niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości o kontakt z PGE Obrót za pośrednictwem kanałów zdalnych lub w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta. PGE Obrót przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.

Sonda
Padłeś kiedyś ofiarą oszustwa internetowego?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze