Totalizator wszedł w XXI w. Firma przeszła cyfrową rewolucję
Jak podsumowuje spółka przez siedem lat działalności poprzedniego zarządu, wygrane klientów Totalizatora Sportowego wzrosły od 2016 roku z 2,5 mld zł do 47,4 mld zł. Grupa Lottomilionerów w 2023 roku powiększyła się o kolejne 123 osoby. Wartość sprzedaży (z dopłatą) od 2016r. – 2023r. wzrosła niemal dziesięciokrotnie – z 5,6 mld zł do 54 mld zł.
Według informacji Totalizatora, rosły systematycznie kwoty przekazywane do budżetu państwa. W 2016 r. było to 2,2 mld zł, w 2023 r. już 4,1 mld zł.
Spółka przypomina, że od 2016 r. znacząco wzrosła liczba punktów sprzedaży z 16 tys. do ponad 26 tys., jak również legalnych salonów gier na automatach, których liczba na koniec 2023 r., wzrosła do 1725. W grudniu 2018 r. uruchomiono Total Casino, a także sprzedaż produktów LOTTO w sieci. Jak infromuje spółka, w 2023 roku sprzedaż internetowa produktów odpowiadała już za ponad 13 proc. sprzedaży gier liczbowych i loterii pieniężnych.
"Umożliwiliśmy bezpieczną weryfikację tożsamości z wykorzystaniem danych bankowych za pomocą usługi moje ID bez konieczności skanowania dokumentu tożsamości. Pieniądze w formie elektronicznej docierają do naszych graczy w czasie zbliżonym do rzeczywistego"-informuje Totalizator.
Cios wymierzony w szarą strefę
Te działania Totalizatora przyczyniły się do zmniejszenia nielegalnych zakładów. W 2018 r. udział szarej strefy w kanale online wynosił ponad 80 proc., a w 2023 r. według prognoz H2 Premium wynosiła tylko nieco ponad 20 proc., co przełożyło się na dominację legalnych operatorów (niemal 80 proc. udziałów w rynku).
Jak wylicza spółka, łącznie na sport i kulturę z ponad 960 mln w 2016 roku do niemal 1,4 mld zł w 2023 roku.