Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert w rozmowie z „PB” tłumaczy, że zmiany w strukturze sieci mają na celu „dopasowanie Media Expert do modelu zarządzania realizowanego przez największego konkurenta polskich sieci RTV i AGD – niemieckie Media Markt i Saturn". Zmiany mają pozwolić kierownikom sklepów na „optymalizowanie poziomu lokalnych przychodów” oraz na „motywację zatrudnionych pracowników”.
Czytaj również: Podatek handlowy: duże sieci znajdą sposób, by go nie płacić
Rzeczywiście, każdy ze sklepów należących do sieci Media Markt i Saturn prowadzony jest jako osobna spółka. Przed uchwaleniem ustawy o podatku handlowym eksperci przestrzegali, że taki model zarządzania firmą to dobry sposób na uniknięcie płacenia tego podatku (lub płacenia go w niewielkiej wysokości).
Krok, na ja jaki zdecydował się Media Expert może wskazywać, że ich obawy były słuszne.
Ustawa o podatku handlowym ma wejść w życie 1 września br. Zakłada ona, że wysokość podatku będzie uzależniona od wysokości przychodów danej firmy.
Źródło: „Puls Biznesu”, oprac. MK