Jak czytamy w komunikacie UOKiK, to pierwsza ustawa, która kompleksowo i szczegółowo reguluje proces reklamowania, oferowania, zawierania i wykonywania umów o kredyt hipoteczny. Jej celem jest zwiększenie transparentności ofert i wzmocnienie pozycji konsumentów, którzy w sporach z bankami często byli do tej pory słabszą stroną. Oto najważniejsze zmiany, jakie wprowadza.
Czytaj też: Banki podnoszą koszty kredytów hipotecznych [INFOGRAFIKA]
Przejrzyste reklamy kredytów konsumenckich
Ponadto ustawa o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami kredytu i agentami wprowadza istotne zmiany dotyczące reklamy kredytu konsumenckiego.
W reklamach zawierających dane dotyczące kosztów kredytu, zestaw obowiązkowych informacji będzie musiał być przedstawiony tak samo widocznie, czytelnie i słyszalnie, jak inne informacje dotyczące kosztów kredytu.
Sprawdź także: Coraz trudniej o kredyt hipoteczny
Pozostałe reklamy kredytu konsumenckiego będą natomiast musiały zawierać informację o wysokości RRSO również podaną w powyższy sposób. Celem przepisu jest zachęcenie kredytodawców do tworzenia reklam zawierających jedynie dane o RRSO – jest to bowiem najważniejsza informacja na temat kosztów kredytu. Takie rozwiązanie może przyczynić się do konkurowania atrakcyjnością RRSO, a nie jedynie wybranymi kosztami kredytu (np. niską prowizją).
Źródło: UOKiK