Zmiana w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC weszła w życie 5 sierpnia br. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temu podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób będą mogli planować swoje wyjazdy z narodowym przewoźnikiem - czytamy w komunikacie prasowym przewoźnika.
ZOBACZ TEŻ: Koronawirus w Polsce. Jak wygląda transport po odmrożeniu gospodarki? Flixbus podsumowuje
Rezerwacja przez mobilne aplikacje
PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta - również dostępna od 5 sierpnia br. - jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.
Szczegóły rozwiązań podaje regulamin sprzedaży biletów przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator i SkyCash (regulamin SkyCash-IC), dostępny na stronie internetowej przewoźnika: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/kup-bilet/przepisy-i-taryfy/przepisy-dotyczace-sprzedazy-biletow-elektronicznych-w-systemie-skycash.html.
Rezerwacja obowiązkowa
Od 4 czerwca br. obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP). Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanie rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwca wprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową, także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.
PKP Intercity - w związku z tym, że w pociągach przewoźnika może podróżować tylko tylu pasażerów ile jest miejsc siedzących - zachęca do planowania podróży, kupowania biletów i rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem.