PKP Intercity: Pociągi FLIRT3 obchodzą pierwsze urodziny [ZDJĘCIA]

2016-12-12 13:25

13 tys. zrealizowanych przejazdów, około 6,5 mln przejechanych kilometrów i ponad 3,2 mln przewiezionych pasażerów. Tak wygląda podsumowanie roku kursowania składów FLIRT3 w barwach PKP Intercity.

Nowoczesne składy FLIRT3 wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG S.A. po raz pierwszy wyjechały w trasy z pasażerami na pokładzie 13 grudnia 2015 roku, czyli wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2015/2016. Przez ostatni rok pociągi FLIRT3 docierały do ponad 60 miast w Polsce, pokonując około 19 tys. km dziennie. Najdłuższy odcinek, jaki obsługiwały pojazdy, to licząca ponad 870 km trasa z Krakowa do Świnoujścia. Od momentu wdrożenia pociągi FLIRT3 zrealizowały 13 tys. kursów, pokonując ponad 6,5 mln km. Producent taboru wykonał łącznie 480 przeglądów planowej obsługi technicznej.

Zobacz też: Nowy rozkład jazdy PKP Intercity. Od 11 listopada kupisz nowe bilety

FLIRTy dostarczone PKP Intercity przez cały rok eksploatacji jeździły z ciągłym wykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów – 18 z 20. Jesteśmy dumni, że pojazdy wyprodukowane przez nas tak dobrze się sprawują. Nieprzerwanie dokładamy wszelkich starań, aby były maksymalnie niezawodne i jak najlepiej służyły przewoźnikowi oraz pasażerom – powiedział Christian Spichiger, szef Stadlera w Polsce.

Przez pierwszy rok na pokładach pociągów FLIRT3 podróżowało ponad 3,2 mln pasażerów, z czego ok.  700 tys. stanowili studenci, blisko 400 tys. dzieci i ponad 230 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Bydgoszczą i Warszawą czy Krakowem i Łodzią. 59% pasażerów, którzy wybrali przejazd pociągami FLIRT3, zdecydowało się na zakup biletu w tradycyjnej kasie, a 35 proc. podróżnych dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.

Widzimy, że nasi pasażerowie są zadowoleni z nowoczesnych składów i chętnie chwalą ich komfort. Co więcej, obserwujemy, że na trasach, na których kursują pociągi FLIRT3 jesteśmy bardziej konkurencyjni wobec innych środków transportu. Dzięki wysokiemu standardowi podróży oraz krótszym czasom przejazdu pasażerowie z mniejszych miast, takich jak Olsztyn czy Toruń wracają na kolej – tłumaczy Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Sprawdź koniecznie: PKP Intercity odnowi tabor za 2,5 mld złotych [INFOGRAFIKA]

W ciągu roku, na pokładach pociągów FLIRT3 odnotowano ponad 1 mln połączeń z siecią WiFi. Średni czas spędzony w internecie wyniósł ok. 90 minut. Natomiast w wagonie gastronomicznym WARS podróżni zamówili blisko 124 tys. posiłków i ponad 192 tys. napojów.

 

Źródło: PKP Intercity

Najnowsze