SuperBiz firma Pomysł na firmę. Otwórz pogotowie hydrauliczne

Pomysł na firmę. Otwórz pogotowie hydrauliczne

08.11.2016, godz. 10:42
Otwórz pogotowie hydrauliczne
foto: Super Express

Naprawa cieknącego kranu, montaż kabiny prysznicowej czy wymiana instalacji, to zadania dla każdego hydraulika. Kiedy jednak nagle woda zalewa nam mieszkanie czy w świąteczny dzień przestają grzać kaloryfery, wzywamy specjalistyczne pogotowie hydrauliczne. Taką firmę może założyć każdy, kto nie boi się pracy przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Głównym atutem pogotowia hydraulicznego jest gotowość do szybkiego usuwania awarii hydraulicznych. Tego typu prywatne pogotowie można wezwać w nagłym przypadku m.in. do zapchanej umywalki czy toalety, cieknących rur, uszkodzonych zaworów, ale także zapowietrzonych czy zepsutych grzejników.
Taka firma świadczy także usługi hydrauliczne, które nie wymagają natychmiastowego przyjazdu. Można umówić się np. na podłączenie pralki, zmywarki, montaż kabiny prysznicowej czy wanny. Ale jeśli bardzo zależy nam na czasie, to i taka usługa może być wykonana o każdej porze dnia i nocy.

Organizacja pracy
Pogotowie hydrauliczne najlepiej prowadzić w co najmniej dwuosobowym zespole. Dlatego też warto od razu kogoś zatrudnić. Jedna z osób musi przyjmować zgłoszenia telefoniczne i najlepiej też internetowe. Powinna ona wyróżniać się odpowiedzialnością i dobrą organizacją pracy. Jej zadaniem jest przecież oszacowanie, ile czasu zajmie realizacja jednej usługi i kiedy hydraulicy będą mogli pojawić się u kolejnego klienta.

Zgrany zespół
W firmie najważniejsi są sami hydraulicy. W małym mieście na start wystarczy jeden dwuosobowy zespół, w większym - dobrze mieć co najmniej dwie ekipy. Ale z natłokiem zleceń można sobie poradzić dzieląc się nimi z zaprzyjaźnioną firmą lub doraźnie podnajmując zaufanych hydraulików, działających na rynku. Główny zespół pogotowia zawsze musi być w gotowości do pracy: 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. To nie jest praca dla osób ceniących wolne popołudnia czy rodzinne święta. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że najwięcej wezwań do rozmaitych awarii jest właśnie wtedy, kiedy tradycyjne firmy są już zamknięte, a czekanie do dnia następnego nie wchodzi w grę.
Pogotowie hydrauliczne powinno także zadbać o dobrą współpracę z lokalnym sklepem hydraulicznym, w którym będzie można zrobić zakupy każdego dnia i niemal o każdej porze. Zdarzają się awarie, do których usunięcia i szybkiej naprawy urządzenia potrzebne są specjalne części, których firma hydrauliczna nie ma na zawsze na stanie.

Niezbędne wyposażenie
Pogotowie hydrauliczne musi mieć odpowiednie wyposażenie. W tym przypadku nie obejdzie się bez samochodu. Sprawdzi się używane i niewielkie auto. Pamiętaj, by zamieścić na nim swoją reklamę z numerem telefonu i logo firmy. To ważny element promocyjny. Niezbędne będą także hydrauliczne narzędzia (m.in. rozmaite szczypce, klucze, zaciskarki, spirale kanalizacyjne, pakuły, pasty, uszczelki). Najlepiej większość z nich trzymać w jednej torbie czy walizce, by przed ruszeniem do pracy nie szukać potrzebnych rzeczy.

Działania w sieci
Czytelna i dobrze wypozycjonowana strona internetowa pogotowia hydraulicznego to podstawa. Większość klientów będzie docierała do firmy właśnie za jej pośrednictwem. Wykonanie odpowiedniej witryny najlepiej zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej. Jak powinna wyglądać dobra strona pogotowia hydraulicznego? Zakładka numer jeden to „kontakt". Pamiętaj, by szybko odbierać telefon i odpowiadać na e-maile. Chwila nieuwagi może kosztować stratę intratnego zlecenia. Ważna jest także rubryka „oferta". Wymień w niej wszystkie usługi. Już w trakcie działalności proś swoich klientów o rekomendacje. Nie zapominaj również o promocyjnych działaniach w serwisach społecznościowych. Zwróć uwagę także na obszar swojej działalności. Jeśli działasz tylko na terenie danej dzielnicy czy wyłącznie w obrębie danego miasta, wyraźnie to zaznacz.

Dobry cennik
Pogotowie hydrauliczne musi mieć aktualny cennik. Powinien on znajdować się na stronie internetowej, by klient od razu wiedział, ile dana usługa może kosztować. Oczywiście niektóre prace wymagają wyceny indywidualnej i przelicznika godzinowego. Jakie ceny obowiązują w tej branży w większych miastach Polski? Na przykład naprawa spłuczki (ok. 150-200 zł), montaż umywalki (ok. 150-200 zł), udrożnienie kanalizacji (ok. 200-250 zł), przeniesienie punktu wodnego (ok.100 zł), podłączenie pralki (ok. 100 zł), odpowietrzenie grzejnika (30-50 zł). Jeśli hydraulik musi dokupić jakieś części, to automatycznie cena rośnie.
Praca zespołu pogotowia hydraulicznego przy większych zleceniach może kosztować w dużym mieście ok. 150 zł za godzinę. Niektóre firmy mają jeszcze podział na niższą stawkę dzienną i wyższą nocną. Czasami do podanej ceny za konkretną usługę dolicza się jeszcze koszty dojazdu do klienta.

Siedziba firmy
Pogotowie hydrauliczne tak jak każde przedsiębiorstwo musi mieć swoją siedzibę. W tym przypadku rolę tę może pełnić mieszkanie właściciela firmy. Tutaj nie jest wymagane luksusowe biuro w centrum miasta czy profesjonalny warsztat. Taka firma zgłoszenia przyjmuje telefonicznie lub on-line i pracuje u klienta. Oczywiście w przyszłości wraz z rozwojem firmy, rozbudową zespołu można zainwestować w niewielkie biuro/dyspozytornię, choć nie jest to konieczne. Lepszą inwestycją stanowiącą także stacjonarny punkt kontaktowy z pogotowiem hydraulicznym może okazać się uruchomienie niewielkiego sklepu z artykułami instalacyjno-sanitarnymi.

Rejestracja firmy
Firmę hydrauliczną zakłada się jak prostą jednoosobową działalność gospodarczą. Przede wszystkim trzeba zarejestrować ją w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Jeśli dysponujesz podpisem elektronicznym lub masz profil zaufany na platformie e-PUAP, możesz załatwić formalności przez Internet. W przeciwnym razie niezbędna będzie wizyta w urzędzie gminy i zarejestrowanie firmy osobiście. Jeśli od razu planujesz zatrudnienie pracowników, pamiętaj, by w terminie 7 dni od zarejestrowania działalności zgłosić ich do ZUS.
Należy zwrócić uwagę na to, że przy wpisie firmy do CEIDG trzeba wybrać odpowiednie kody PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). W przypadku profesjonalnej firmy hydraulicznej najważniejszy kod to 43.22 Z - Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych. Oprócz tego oczywiście można wybrać także inne kody PKD pasujące do planowanej działalności usługowej lub usługowo-handlowej.

Obsługa księgowa
Jako właściciel firmy będziesz musiał prowadzić całą księgowość. Dla hydraulika może to być trudne zadanie. Jeśli w tej dziedzinie nie czujesz się pewnie, możesz skorzystać z usług profesjonalnego biura rachunkowego. Koszty miesięczne takich stałych usług nie powinny przekroczyć 150-200 zł. Pamiętaj jednak, że biuro rachunkowe nie odpowiada za błędy przed fiskusem. Jeśli firma, której zlecisz prowadzenie swoich rachunków popełni błędy, to ty będziesz tłumaczyć się z nich w urzędzie skarbowym. Od nierzetelnego biura będziesz mógł jedynie żądać odszkodowanie. Dlatego też najlepiej wybrać firmę polecaną przez znajomych lub taką, która może pochwalić się referencjami możliwym do weryfikacji.

Koszty inwestycyjne:
samochód używany 3 tys. zł
profesjonalna strona internetowa 1,5 tys. zł
telefony (w abonamentach dla firm) 200 zł
podstawowe narzędzia i wyposażenie hydrauliczne: 700 zł
SUMA: 5,4 tys. zł

Koszty miesięczne:
rachunki za telefony i internet 200 zł
eksploatacja samochodu 600 zł
uzupełnianie podstawowego wyposażenia hydraulicznego 400 zł
pensja pracownika 3,8 tys. zł
SUMA: 5 tys. zł

Przychód miesięczny (w mieście średniej wielkości lub większym):
Jeśli założymy, że każdego dnia wykonasz usługi za co najmniej 450 zł (np. udrożnienie kanalizacji 200 zł, naprawa spłuczki podtynkowej 200 zł, odpowietrzenie grzejnika 50 zł)
SUMA: 13,5 tys. zł

Dochód miesięczny (przed opodatkowaniem): 8,5 tys. zł


Marlena i Piotr Andrzejczak pogotowie hydrauliczne HydroSerwis w Warszawie
Naszym atutem jest szybkość usługi
Hydrauliki nauczył mnie mąż. I tak powstała nasza firma. Podobno jesteśmy jedynym pogotowiem hydraulicznym w Warszawie, a może nawet i w Polsce, w którym jeździ kobieta. Lubię swoją pracę, choć czasami bywa ciążka i bardzo męcząca – mówi pani Marlena. Jej mąż dodaje: - moja przygoda z usługami hydraulicznymi zaczęła się od Stołecznego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Po prywatyzacji firmy, zdecydowałem się działać na własną rękę. Dopiero internet, pozwolił mi rozwinąć skrzydła. Zacząłem interesować się tworzeniem stron www. Obecnie posiadamy kilkanaście stron internetowych, dzięki którym mamy dużo zleceń. Wyróżnia nas szybki czas reakcji - od 1 do maksymalnie 2 godz. od zgłoszenia. Atutem naszym jest też znajomość systemów podtynkowych, tak zw. spłuczek podtynkowych wszystkich firm oraz serwis pompo-rozdrabniaczy. Przyjmujemy nawet najdrobniejsze zlecenia. Jesteśmy prawdziwym pogotowiem działającym 7 dni w tygodniu przez całą dobę. Posiadamy trzy linie telefoniczne, przy których cały czas czuwamy. Na stałe firma ma dwie ekipy pogotowia, po dwóch monterów. Ale podejmujemy też współpracę z firmami, które nie mają przebicia na rynku, a wyróżniają się znajomością zawodu i można na nich polegać.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: