Niektórzy mieszkańcy Polski pamiętają czasy, kiedy sklepowe półki świeciły pustkami, jednak podobny widok w Niemczech może być dużym zaskoczeniem, szczególnie w XXI wieku. Jeżeli wierzyć serwisowi Bored Panda, supermarket Edeka nie opustoszał z powodu braku asortymentu czy złej sytuacji finansowej. Było to zamierzone działanie w ramach kampanii społecznej. Zdezorientowani klienci zamiast produktów mogli znaleźć napisy „Tak pusta jest półka bez cudzoziemców" czy „Ta półka jest całkiem nudna bez różnorodności".
Nietypowa inicjatywa Edeki może być interpretowana jako manifest popierający multikulturowe społeczeństwo. Stanowi także ukłon w stronę uchodźców. „Edeka wspiera różnorodność. Oferujemy szeroki asortyment artykułów spożywczych, które są produkowane w różnych regionach Niemiec. Ale bez produktów z innych krajów nie bylibyśmy w stanie stworzyć tak różnorodnej oferty, którą cenią nasi klienci" – powiedział rzecznik prasowy Edeki.
German supermarket empties shelves to make a point about racism https://t.co/ZlSYqDVUu7
— Will Worley (@willrworley) 23 sierpnia 2017
Zobacz też: Lidl nakręcił spot reklamowy o konkurencji. Tak wyglądał rewanż [WIDEO]
Przeczytaj także: Outsourcing w dyskontach? Lidl oferuje stałe zatrudnienie i umowę na rok z góry
Polecamy: Wyższe pensje dla polskich pracowników w Amazonie
Oprac. na podst. boredpanda.com