Biedronka rozdaje 100 tys. zł
Laureata pierwszego etapu jubileuszowej V już edycji konkursu, skierowanego do debiutujących pisarzy, poznamy 23 maja br. Tego samego dnia ruszy drugi etap Piórka, w którym graficy debiutanci stworzą ilustracje do nagrodzonego tekstu.
– Czekamy na nieszablonowe i wciągające historie, które zachwycą najmłodszych czytelników. Mamy świadomość, że nie jest to łatwe zadanie, bo przecież dzieci to surowi i bardzo krytyczni jurorzy. Do tego poprzeczka zawieszona przez laureatów poprzednich edycji Piórka znajduje się bardzo wysoko. O jakości nagrodzonych prac świadczą choćby liczby sprzedanych książek – laureatek Piórka. Rozeszły się one w sumie w ponad 130 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.
Teksty na konkurs Piórko 2019, skierowane do dzieci w wieku 4-10 lat, należy zgłaszać poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl. Mogą je nadsyłać debiutujący, pełnoletni autorzy, w tym także osoby, które brały udział w poprzednich edycjach, lecz nie zostały laureatami. Każdy uczestnik konkursu może ich zgłosić maksymalnie trzy, o objętości od 20 do 60 tys. znaków. W drugim etapie (23 maja –1 lipca 2019 r.) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, ilustrujące nagrodzony tekst. W ten sposób powstanie książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy i już w listopadzie tego roku trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka.
W ramach konkursu Piórko ukazały się już książki:
„Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
„Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
„Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
„Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018).
Więcej informacji na temat konkursu Piórko 2019 oraz jego regulamin dostępne są na stronie: www.piorko.biedronka.pl.