firma/przedsiębiorca/programista

i

Autor: Materiały prasowe firma/przedsiębiorca/programista

Małe i średnie firmy

Czy warto zainwestować w firmową stronę internetową?

2022-09-29 21:09

Prowadzisz biznes i szukasz sprawdzonych sposobów, jak zdobywać nowych klientów? Otóż Twoja firma musi być aktywna w Internecie. Absolutną podstawą jest strona internetowa. Sprawdź, jakie korzyści może przynieść i jakie cechy powinna mieć, aby skutecznie spełniała swoje funkcje.

Jak firma może rozwijać się w sieci?

-  98 proc. osób zaczyna poszukiwanie produktów i usług od wyszukiwarki Google. Obecność w sieci to konieczność. Firmy, których nie ma w Internecie, tracą klientów i możliwość odniesienia sukcesu. Dzisiejsi konsumenci szukają produktów i usług w świecie online, gdyż jest to dla nich rozwiązanie szybkie i wygodne. Nie ma zatem wątpliwości, że przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić skuteczną sprzedaż, powinni zadbać o swoją reklamę w sieci – mówi Michał Wrzesiński, członek rady nadzorczej WeNet. Marketing online daje naprawdę wiele możliwości. Ważne jest jednak, aby wszelkie działania były mądrze zaplanowane. Tylko wówczas przyniosą zadowalające efekty.

Dlaczego warto założyć stronę internetową?

Podstawowym narzędziem do promocji oferty jest strona internetowa. Pomaga zdobywać klientów i budować wizerunek. Trzeba jednak pamiętać, że powinna być prawidłowo zaprojektowana. Firmowa witryna to często pierwsze miejsce styczności klienta z firmą. Trzeba więc zadbać, by robiła dobre wrażenie i wywoływała pozytywne emocje. Jeśli będzie wykonana profesjonalnie, to zachęci do zakupu produktów lub usług.

Jaka powinna być strona WWW, aby była skuteczna? Przede wszystkim atrakcyjna wizualnie, nowoczesna, zgodna z trendami, ale także intuicyjna i przyjazna w użytkowaniu. Ważne są wysokiej jakości grafiki oraz treści napisane łatwym językiem. Oferta firmy powinna być opisana językiem korzyści. Odbiorcy powinni móc łatwo się skontaktować z przedstawicielem firmy, dlatego na stronie nie może zabraknąć zakładki ,,Kontakt’’.

Dobra witryna buduje wiarygodność przedsiębiorstwa oraz jego pozytywny wizerunek. Aby jednak tak było, projekt i budowę strony najlepiej jest oddać w ręce profesjonalistów, którzy znają się na kwestiach technicznych i są na bieżąco z nowościami technologicznymi. Dzięki współpracy ze specjalistami można otrzymać stronę, która jest dopasowana do branży i potrzeb klienta oraz zyskać niezbędne wsparcie.

Jakie korzyści przynosi firmie strona WWW?

Zastanawiasz się, jakie funkcje spełnia firmowa witryna i do czego jest potrzebna? Wyjaśniamy poniżej.

  • Buduje wizerunek firmy

Potencjalni klienci zaraz po wejściu na stronę, wyrabiają sobie pierwszą opinię o firmie. Witryna ma więc budzić pozytywne emocje – przede wszystkim zaufanie.

Ważne są estetyczny wygląd i funkcjonalność. Strona powinna też szybko się wczytywać, działać sprawnie i być stabilna. Konieczny jest też responsywny design, czyli dopasowanie do urządzeń mobilnych. Według raportu Gemius Polska już 76% osób robi zakupy online za pomocą swojego smartfona. Witryna powinna prawidłowo wyświetlać się na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości. Aby wzbudzała zaufanie internautów, musi być także bezpieczna. Ważne, by miała certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo.

  • Jest miejscem do prezentowania firmowej oferty

Według badania Mediapanel liczba internautów wynosi dziś prawie 30 mln. Warto więc do nich docierać, bo wśród nich są Twoi klienci. Witryna internetowa to przestrzeń do prezentowania oferty. Przedstawia odbiorcom najważniejsze informacje o produktach i usługach. Strona zachęca klientów do zakupu dzięki atrakcyjnym, zrozumiałym i szczegółowym opisom. Ważny jest przyjazny w odbiorze styl oraz język korzyści, który obrazuje klientowi, co dokładnie zyska, jeśli zdecyduje się skorzystać z oferty. Ludzie często kupują oczami, dlatego bardzo istotne są też wysokiej jakości zdjęcia, pokazujące produkty w użyciu lub wykonanie danej usługi.

  • Jest kanałem sprzedażowym dostępnym 24/7

Strona internetowa działa nieustannie i  jest dostępna dla klientów 24/7. Nie istnieją tu żadne ograniczenia czasowe ani geograficzne. Odbiorca może zapoznać się z ofertą niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajduje. Potrzebuje tylko odpowiedniego urządzenia i dostępu do Internetu.

  • Pomaga budować trwałe relacje z klientami

Strona to też miejsce do budowania relacji z odbiorcami. Pomaga zdobywać zaufanie klientów i budować wiarygodność. W jaki sposób? Otóż m.in. dzięki Content Marketingowi, czyli marketingowi treści. Merytoryczne artykuły na firmowym blogu sprawiają, że ludzie zaczynają postrzegać firmę jako eksperta w branży i są bardziej skłonni skorzystać z oferty. Artykuły powinny być dawką konkretnej, praktycznej wiedzy i odpowiadać na częste pytania internautów. Poza tym wysokiej jakości teksty przyczyniają się do lepszej pozycji strony w Google.

Na stronie można publikować też edukacyjne filmy czy infografiki. Chodzi o to, by dzielić się wiedzą i zdobywać dzięki temu zaufanie. Poza tym witryna ma ułatwiać kontakt z firmą. Numer telefonu i adres e-mail to podstawa. Warto jednak też zadbać o dodatkowe formy komunikacji, takie jak formularz czy czat. Klient powinien móc wygodnie nawiązać kontakt z przedstawicielem firmy i otrzymać odpowiedzi na nurtujące pytania.

  • Pozwala analizować rynek

Czy wiesz, że strona WWW może też pełnić funkcję narzędzia analitycznego? Dzięki niej można dowiedzieć się, ilu internautów dziennie odwiedza stronę, skąd na nią trafiają oraz poznać ich preferencje zakupowe. Śledzenie statystyk i prowadzenie analiz ułatwia opracowanie skutecznej strategii marketingowej.

Strona WWW jako podstawa promocji w Internecie

E-marketing wymaga wiedzy i doświadczenia. Poza tym branża ta dynamicznie się zmienia, więc trzeba być na bieżąco z trendami i innowacjami. Nie jest to proste, gdy prowadzi się własną działalność. Każdy właściciel firmy ma i tak już mnóstwo obowiązków i brakuje mu czasu na planowanie i wdrażanie działań marketingowych. To m.in. z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami.

- Zbudowaliśmy już 30 000 stron internetowych. Nasi doradcy internetowi pomagają przedsiębiorcom także zaplanować skuteczne działania promocyjne i wdrażają efektywne narzędzia e-marketingowe. Dzięki temu właściciele firm mogą skupić się na zasadniczej części swojego biznesu – mówi Michał Wrzesiński, członek rady nadzorczej WeNet.

Zainwestuj w firmową stronę i rozwijaj swój biznes

Czy warto zainwestować w stronę internetową? Odpowiedź może być tylko jedna: tak. Wciąż jednak zastanawiasz się, czy stworzenie strony nie będzie dla Ciebie zbyt dużym wydatkiem? Otóż na rynku z pewnością znajdziesz ofertę, która spełnia Twoje wymagania budżetowe. Pamiętaj, że zainwestowane pieniądze z czasem się zwrócą. Strona internetowa będzie pracować na sukces przedsiębiorstwa. Jak już wiesz, powinna być jednak prawidłowo zaprojektowana, by była skuteczna. Należy więc dobrze wybrać usługę. 

Pieniądze to nie wszystko - Stanisław Szwed
Sonda
Czy masz własną firmę?

 Źródło: wenet.pl

Najnowsze