Europejski Zielony Ład a sprawa Polska. PKN Orlen i Emitel zostali laureatami magazynu Raport CSR

2021-08-02 12:29
PKN Orlen
Autor: MAT. PRASOWE PKN Orlen

Polska stoi przed wyzwaniem związanym z osiągnięciem ambicji unijnych komisarzy w zakresie budowy neutralnej klimatycznie gospodarki. To przemiany, których efektem może być rozwój wysokich technologii i wpływ porównywalny z tym, jaki na gospodarkę ma sektor kosmiczny. Czy Polska jest gotowa podjąć to wyzwanie i stać się pierwszym krajem w Unii Europejskiej, który będzie niezależny energetycznie? Zapytaliśmy o to ekspertów, którym w dużej mierze została poświęcona 49. edycja magazynu Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. W Raporcie, za działania zmierzające do osiągnięcia tego wyzwania, wyróżniliśmy też PKN Orlen oraz Emitel, którzy zostali laureatami aktualnej edycji Raportu CSR.

- Polska ma szansę być pierwszym krajem w Unii Europejskiej, który będzie niezależny energetycznie – to odważna teza, którą w rozmowie z magazynem Raport CSR postawił Marek Sawicki, były minister rolnictwa i rozwoju wsi, a obecnie poseł na Sejm RP. W numerze rozmawiamy też o korzyściach dla Polski związanych z wprowadzeniem zielonego ładu, energetyce jądrowej i współpracy spółek skarbu państwa z lokalnymi samorządami.

Eksperci w Raporcie CSR: Europejski Zielony Ład może dodać nam energii

- Zaproponowany przez europejskich polityków Zielony Ład może odegrać rolę takiego samego katalizatora przemian gospodarczych, jakie spełnia rozwój sektorów kosmicznego czy militarnego – mówi prof. Janusz Lewandowski, przewodniczący Komitetu Problemów Energetyki PAN. Na łamach magazynu publikujemy też opinie dr Ireneusza Jabłońskiego, eksperta Centrum im. Adama Smitha; Piotra Maciążka, eksperta rynku energetycznego; Agnieszki Oleksyn-Wajdy, dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego oraz Kamili Sotomskiej, wicedyrektor Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Magazyn i portal RaportCSR.pl to kompendium wiedzy na temat podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W każdym wydaniu, od 2009 r., wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.

ZOBACZ: Minister się wygadał. "Koniec podwyżek dla wszystkich po równo"

Polski Ład. Nowa kwota wolna od podatku, wyższe emerytury i zmiany w składce zdrowotnej. Kto na nim zyska, a kto straci? Sprawdź!

Laureaci: PKN Orlen i Emitel

W tej edycji laureatami zostali: PKN Orlen, który został wyróżniony za odpowiedzialność za środowisko i przyszłe pokolenia, a także za inwestowanie w rozwój pracowników, oraz spółka Emitel za przygotowanie Raportu Zaangażowania Społecznego i inicjatywy podjęte w 2020 r.

- W obecnej sytuacji trudno znaleźć bardziej wyrazisty i wymagający obszar tworzenia dobra wspólnego i społecznej odpowiedzialności niż odpowiedzialna polityka energetyczna, klimatyczna i ekologiczna – czytamy na stronach Raportu CSR. Polityka klimatyczna to obszar wyzwań, w których PKN Orlen już jest aktywnym uczestnikiem i kreatorem. Odpowiedzialność za środowisko i bezpieczeństwo energetyczne Polski rośnie wraz z planami budowy multieneretycznego koncernu, czyli połączenia PKN Orlen z Grupą Lotos oraz PGNiG.

- Przygotowanie Raportu Zaangażowania Społecznego, to spore wyzwanie dla firmy i wymaga dużego nakładu pracy – mówi Agnieszka Sobucka, menedżer ds. Komunikacji i PR, i rzecznik prasowy Emitel. W Raporcie spółki znalazł się też rozdział opisujący jej działania na polu ekologii. Dzięki działaniom, które służą ograniczeniu emisji i zanieczyszczeń, a także wdrożeniu zielonych technologii, Emitel zanotował w 2020 r. mniejsze zużycie energii, i to mimo uruchomienia 55 nowych stacji i nadajników.

Piszemy też o działaniach CSR polskich firm, m.in. o akcji największej grupy mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej – Mlekovicie, która przekazuje produkty mleczne dla Libanu; zaangażowaniu Grupy Lux Med, która dzięki wsparciu swoich klientów posadzi w Polsce ponad 300 tys. drzew, Fabryce Broni „Łucznik”, która wspiera radomski sport, a także o sieci Żabka, która podsumowała swoje działania, w ramach Strategii Odpowiedzialności, w 2020 r. W Raporcie CSR przedstawiamy też najciekawsze przykłady społecznej odpowiedzialność z zagranicy, m.in. takich firm jak WarnerMedia, Coca-Cola czy PayPay.

Raport CSR, czyli cykliczne kompendium dobrych praktyk

Magazyn Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 49 edycji, w których wyróżniono ponad 100 laureatów.

Projekt funkcjonuje także w sieci, w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal, dzięki codziennym informacjom z branży, buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.

Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Akademia Zarządzania i Rozwoju. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.

W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. Benefit Systems, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka oraz Grupa Ferrero.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze