flixbus

i

Autor: materiały prasowe

FlixMobility stworzy pierwszy w Europie wodorowy autobus dalekobieżny

FlixMobility, globalny lider traveltech oferujący nowoczesne opcje zrównoważonych podróży za pośrednictwem usług FlixBus i FlixTrain, bierze udział w nowym projekcie badawczym HyFleet. Projekt, realizowany wraz z partnerami Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG, koncentruje się na opracowaniu wysokowydajnego systemu ogniw paliwowych do autobusów dalekobieżnych. Konsorcjum projektowe otrzymało oficjalne potwierdzenie „UIA” (niewiążący list intencyjny) od niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Po opracowaniu technologii systemu ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, FlixMobility planuje do 2024 roku wprowadzić na rynek europejski pierwszy dalekobieżny autobus napędzany wodorem. W projekt zaangażowana jest również klimatyczna organizacja pozarządowa atmosfair, a w przyszłości ma również dołączyć jeden z europejskich producentów autobusów.

ZOBACZ: Globalna ekspansja FlixBusa: FlixMobility przejmuje Greyhound w USA

– Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią projektu HyFleet, którego celem jest opracowanie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego zasilanego ogniwami paliwowymi – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility – Technologia zasilania z ogniw paliwowych jest częścią rewolucji ekologicznej mobilności i daje producentom autobusów szansę na kształtowanie przyszłości zrównoważonej mobilności. Dzięki temu projektowi kontynuujemy realizację naszej wizji dostarczania milionom ludzi przystępnych cenowo podróży, przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. Jesteśmy w pełni zgodni z celem UE i Niemiec w zakresie neutralności węglowej i wyrażamy pełną gotowość do jego realizacji.

Trzy dekady działalności, trzy dekady rozwoju.

W pierwszej fazie projektu HyFleet, finansowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, firma Freudenberg opracuje system ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, który będzie testowany bezpośrednio w autobusie demonstracyjnym.

– Przyszłość zrównoważonej mobilności wymaga rozwiązań, które sprawdzą się także przy pokonywaniu dużych odległości – stwierdza Claus Möhlenkamp, dyrektor generalny Freudenberg Sealing Technologies – Dzięki naszemu systemowi ogniw paliwowych mamy możliwość stworzenia takiego rozwiązania. Wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak ZF Friedrichshafen AG i FlixBus, opracowujemy obecnie naukowe podstawy do szybkiej industrializacji i zwiększania skali tej technologii.

Wodór: przyszłość ekologicznej mobilności

Dzięki nowoczesnej flocie autobusy FlixBus już teraz są jednym z najbardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Podróż autobusem dalekobieżnym o długości 400 km pozwala zaoszczędzić średnio 6,6 kg emisji CO2 na pasażera dzięki przesiadce z samochodów na autobusy dalekobieżne. W rzeczywistości jazda autobusem wynosi więc zaledwie 26 gramów dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażerokilometr. Podczas podróży z Monachium do Berlina oznaczałoby to około 15,6 kg CO2, co w porównaniu z lotem, który podczas tej samej podróży generuje około 143 kg ekwiwalentu CO2, jest kolosalną różnicą.

SPRAWDŹ: PKP Intercity nazywa pociąg na cześć Józefa Piłsudskiego [ZDJĘCIA]

W dalszym ciągu brakuje jednak praktycznego rozwiązania dla całkowicie neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowania autobusów dalekobieżnych w regularnym użyciu. Właśnie dlatego FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG postanowiły wspólnie opracować to rewolucyjne dla mobilności rozwiązanie. FlixMobility spodziewa się, że planowane autokary na ogniwa paliwowe zasilane ekologicznym wodorem ograniczą 100% naszych emisji.

Podczas gdy autobusy napędzane wodorem jeżdżą już na trasach miejskich, wciąż brakuje tego typu rozwiązań dla autokarów wodorowych na długich dystansach. Wiąże się to przede wszystkim z niezwykle wymagającym charakterem ruchu autobusów dalekobieżnych: FlixBus pokonuje około 200 000 km rocznie, z trasami do ponad 1000 km dziennie i zwykle tylko krótkimi postojami. W zależności od liczby kierowców na danym kursie, autobus będzie musiał zrobić przerwę po 4,5 godzinach jazdy, co jest osiągane po około 450 km. Z tego powodu każda alternatywa dla autokaru z silnikiem diesla powinna być w stanie pokonać dystans co najmniej 500 kilometrów aż do kolejnego tankowania.

Wodór daje ogromne możliwości, ponieważ będzie w stanie osiągnąć wymagany zasięg lub nawet większy, a czas tankowania będzie tak krótki, jak tankowanie autobusów z silnikiem diesla. W ten sposób autobusy z silnikiem diesla we flocie FlixBus będzie można zastąpić autobusami z ogniwami paliwowymi. Aby w przyszłości uruchomić całkowicie bezemisyjne autobusy wodorowe, FlixMobility planuje wykorzystywać do eksploatacji wyłącznie ekologiczny wodór produkowany przy użyciu zrównoważonych metod i energii odnawialnej. W tym celu będzie współpracować z odpowiednimi dostawcami infrastruktury i energii. 

Nasi Partnerzy polecają

Materiał sponsorowany

Najnowsze