W całej sieci, przy wszystkich stanowiskach kasowych, przy pomocy specjalnych taśm, zostały wyznaczone tymczasowe strefy bezpieczeństwa. Wyznaczone strefy zmniejszają ryzyko nadmiernego zbliżania, zarówno dla naszych klientów, jak i personelu sieci, poprzez zachowanie rekomendowanej przez służby sanitarno-epidemiologiczne odległości od 1 do 1,5 m między klientem a kasjerem oraz między klientem przy kasie a klientami w kolejce. Wyznaczone taśmą ostrzegawczą strefy są miejscami, w których klient nie będzie mógł przebywać i zatrzymywać się – służą ona wyłącznie do szybkiego i bezpiecznego przejścia - czytamy w komunikacie prasowym sieci.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Koronawirus w Polsce. Gigantyczna drożyzna. Ruszają kontrole
Oprócz wyznaczonych stref bezpieczeństwa dodatkowo we wszystkich sklepach sieci trwa montaż specjalnych przegród z tworzywa sztucznego. Oczywiście, poza opisanymi wyżej środkami, mając na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa, w uzupełnieniu obowiązujących standardowo restrykcyjnych procedur Systemu HACPP (Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności) i zgodnie z wszystkimi wcześniejszymi zaleceniami służb sanitarno-epidemiologicznych obowiązują dodatkowe procedury i działania, takie jak między innymi:
1) poinformowanie i przeszkolenie wszystkich Pracowników Sklepów o podstawowych zasadach higieny i prewencji rekomendowanych przez stacje sanitarno-epidemiologiczne w związku z epidemią koronawirusa;
2) wyposażenie sklepów w dodatkowe specjalistyczne środki dezynfekujące do rąk na bazie alkoholu, a także środki dezynfekujące do powierzchni płaskich, wózków, rączek, blatów, kas, itd.;
3) zwiększenie częstotliwości dezynfekcji powierzchni, z którymi styka się wiele osób, tj. rączek i uchwytów wózków i stref tzw. przykasowych – zwłaszcza taśm kasowych. Wszystkie nasze placówki zostały zaopatrzone także w odpowiednie zapasy rękawiczek jednorazowych, które są do dyspozycji naszych pracowników.
4) ograniczenie liczby Klientów obsługiwanych jednocześnie na sali sprzedaży.
5) informowanie Klientów o konieczności zachowywania w miarę możliwości bezpiecznych odległości od innych osób na terenie sklepów minimum od 1 do 1,5m.
6) informowanie Klientów o konieczności używania rękawiczek jednorazowych do pakowania produktów nieopakowanych, jak warzywa, owoce czy pieczywo.
7) rekomendowanie Klientom płatności bezgotówkowych – kartami i telefonami komórkowymi, jako metody szybszej i bardziej bezpiecznej.
8) zwracanie uwagi wszystkim osobom z objawami kaszlu i kataru o konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa, w tym zakrywania chusteczką lub łokciem, lub noszenia maseczki.
9) zaopatrzenie sklepów w dodatkowe specjalne instrukcje dla Klientów i Pracowników w formie papierowej (plakaty) oraz elektronicznej (komunikaty radiowe i wideo).
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Hebe wprowadza limity na żele antybakteryjne i mydła
Grupa POLOmarket zapewnia też, sklepy sieci zapewniają ciągłość obsługi i odpowiedni poziom dostępności oferowanych produktów.