Smutny przedsiębiorca

i

Autor: Shutterstock Smutny przedsiębiorca

Małe i średnie firmy

Prowadzisz mały lub średni biznes? Poznaj 6 powodów, dla których musisz być obecny w sieci

2022-09-19 12:58

Zastanawiasz się, gdzie są Twoi potencjalni klienci? Otóż coraz więcej osób każdego dnia szuka produktów czy usług w sieci. Przeczytaj artykuł i poznaj 6 głównych powodów, dla których warto być obecnym w świecie online. Dowiedz się, jakie możliwości daje marketing internetowy i jak skutecznie rozwijać biznes w Internecie.

Dlaczego obecność w Internecie to dziś podstawa?

W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa, które chcą zdobywać klientów i odnieść sukces na rynku, powinny być obecne w sieci. Nie bez powodu mówi się, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje. Według badania Mediapanel w sierpniu liczba internautów wyniosła prawie 30 mln. Średnio dziennie z Internetu korzystało 25,5 mln osób. Liczby te mówią same za siebie. Ludzie każdego dnia szukają m.in. informacji o produktach i usługach. Coraz częściej robią też zakupy online. Każdy właściciel firmy powinien więc zadbać, aby jego biznes był widoczny w Internecie. Dzięki temu można docierać do potencjalnych klientów. Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest promocja w sieci.

- Zgodnie z badaniem, które przeprowadziliśmy na naszych klientach, 82 proc. przedsiębiorców nie wyobraża sobie dzisiaj prowadzenia firmy bez jej obecności w Internecie – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet. – Właściciele firm potrzebują odpowiednich narzędzi oraz wsparcia specjalistów, aby pozyskiwać klientów i się rozwijać – dodaje.

Pieniądze to nie wszystko Sławomir Dudek FOR

Powody, dla których firmy powinny być obecne w sieci

Prowadzisz własną działalność i chcesz zwiększać sprzedaż? Wykorzystaj marketing internetowy, który daje dziś niezliczone możliwości. Dzięki sprawdzonym narzędziom i odpowiednio zaplanowanym działaniom można naprawdę wiele zyskać. Poniżej znajdziesz najważniejsze korzyści, które wynikają z obecności w Internecie.

1. Prezentujesz swoją ofertę i dajesz się odnaleźć swoim odbiorcom

Jeśli prowadzisz swoją firmę, musisz zadbać o jej miejsce w sieci. Podstawą jest posiadanie strony internetowej, która jest przestrzenią do prezentowania oferty i wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa. Jak się okazuje, aż 98 proc. osób zaczyna poszukiwanie produktów i usług właśnie od wyszukiwarki Google. Pozwól więc się odnaleźć. Jeśli internauci nie znajdą w sieci Twojej firmy, stracisz potencjalnych klientów, a co za tym idzie, także pieniądze.

Warto mieć na uwadze, że strona internetowa to niejednokrotnie pierwsze miejsce styczności klienta z daną firmą. Potencjalni klienci powinni znaleźć na niej szczegółowe informacje o oferowanych produktach lub usługach oraz o firmie, a także dane kontaktowe czy godziny otwarcia.

Trzeba też wiedzieć, że firmowa witryna powinna być dobrze przemyślana i mądrze zaprojektowana, aby była estetyczna, funkcjonalna, nowoczesna i przyjazna w użytkowaniu. Tylko wówczas zrobi pozytywne wrażenie na odwiedzających ją użytkownikach oraz zachęci do szczegółowego zapoznania się z ofertą, a następnie skorzystania z niej. Projekt i budowę strony WWW warto oddać w ręce profesjonalistów, którzy mają niezbędną wiedzę, doświadczenie, znają aktualne trendy i nowości technologiczne. Jeśli skorzystasz z pomocy specjalistów, otrzymasz skuteczną witrynę, która przyniesie zyski.

2. Docierasz do większej liczby klientów

Skuteczna strona internetowa pozwala docierać do nowych klientów, którzy mogą skorzystać z oferty przez cały czas, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy im tylko dostęp do Internetu. Nie ma tu żadnych ograniczeń czasowych ani geograficznych. Strona to nie sklep stacjonarny, który jest otwarty w określonych godzinach i konkretnej lokalizacji. Można więc trafiać ze swoimi produktami lub usługami do konsumentów zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim, a nawet zdobywać klientów poza granicami naszego kraju.

Pamiętaj jednak, że sama strona WWW to nie wszystko. Jeśli chcesz zdobyć wartościowy ruch, musisz jeszcze zadbać o dobrą widoczność witryny w Internecie. Z pomocą przychodzą tutaj działania SEO. SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę Google. Celem tych działań jest zdobycie jak najwyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Im wyżej dana strona wyświetla się w Google, tym więcej użytkowników ją odwiedza. 

Optymalizacja SEO nie jest jednak czynnością jednorazową. Jest to proces dosyć skomplikowany i długotrwały. Wymaga również wiedzy, doświadczenia i prowadzenia działań na bieżąco. To dlatego najlepiej nawiązać współpracę ze specjalistami. Przedsiębiorcy, którzy korzystają z usług ekspertów, są zadowoleni z efektów.

- Już po 6 miesiącach działań SEO na stronach obserwuje się średnio 26% więcej odwiedzających użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Strona internetowa cały czas pracuje na sukces firmy – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet.

3. Zdobywasz widoczność w Internecie i rozpoznawalność na rynku

Dzięki wspomnianym działaniom SEO dana firma staje się bardziej widoczna w sieci, a co za tym idzie także bardziej rozpoznawalna. Więcej osób zaczyna ją kojarzyć. W budowaniu świadomości marki pomagają też reklamy w Internecie np. w postaci banerów,  które utrwalają wizerunek firmy w wyobraźni użytkowników.

Jeśli chcesz docierać do ludzi, którzy szukają w sieci produktów lub usług, takich jak Twoje, skorzystaj z reklamy Google Ads. Reklama w wyszukiwarce internetowej jest skuteczna, gdyż pozwala trafiać z ofertą do konkretnej grupy docelowej.

Aby zdobyć rozpoznawalność w sieci, warto być obecnym w wielu miejscach internetowego świata, w tym w mediach społecznościowych czy w popularnych katalogach firm. Promocję na lokalnym rynku wspiera natomiast firmowa wizytówka w Google Moja Firma. Wizytówka ta zwiększa widoczność na zapytania lokalne, które stanowią prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google.

4. Zwiększasz swoje wyniki sprzedażowe

Skuteczna strona internetowa, która pracuje na sukces firmy 24/7 wpływa też na wzrost sprzedaży. Jak już wiesz, atrakcyjna i funkcjonalna witryna, stworzona przez ekspertów, przyciąga klientów i zachęca ich do skorzystania z oferty.

Według raportu e-Izby „MR&MRS e-commerce 2022” już 90% internautów robi zakupy online. Liczba ta prawdopodobnie będzie rosła. Nie ma w tym nic dziwnego, zakupy online są bowiem szybkie, wygodne i bezpieczne. Zmieniają się też nawyki zakupowe konsumentów, którzy chętnie kupują bez wychodzenia z domu. W dodatku robią to coraz częściej za pomocą swoich smartfonów. To dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sprzedaży w Internecie. Jeśli chcesz sprzedawać więcej, pomyśl o założeniu sklepu internetowego. Przeniesienie biznesu do sieci to doskonały sposób na zwiększenie zysków.

Sonda
Chciałbyś prowadzić własną firmę?

5. Budujesz pozytywny wizerunek firmy

Jak już zostało wspomniane strona WWW to wirtualna wizytówka firmy, która pomaga budować jej wizerunek. Co jeszcze można zrobić, aby zyskać dobrą opinię odbiorców? Pomaga w tym Content Marketing, a więc inaczej marketing treści. Chodzi tutaj o tworzenie i publikowanie na swojej stronie wartościowych, wysokiej jakości treści, takich jak np. artykuły eksperckie i poradnikowe, ale też materiały wideo, a następnie promowanie ich w mediach społecznościowych. Dzięki nim można przekazywać rzetelne, merytoryczne i pomocne informacje związane z daną branżą i działalnością. Ponadto takie materiały budują wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Dzisiejsi konsumenci poszukują porad i odpowiedzi na swoje pytania właśnie w Internecie. Postaraj się więc im dostarczyć to, czego szukają. W ten sposób nie tylko zadbasz o swój wizerunek, ale też z dużym prawdopodobieństwem przekonasz internautów do zostania z Tobą na dłużej i skorzystania z Twojej oferty.

Warto też w tym miejscu wspomnieć, że wartościowe treści doceniają nie tylko użytkownicy Internetu, lecz także roboty Google. Strony internetowe, na których są wysokiej jakości teksty, zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarce i są lepiej widoczne w internetowym świecie.

6. Zdobywasz zaufanie i dbasz o dobre relacje z klientami

Content Marketing to też świetny sposób na zdobywanie zaufania i budowanie trwałych relacji z klientami. Cele te można osiągnąć jednak też za pomocą innych narzędzi. Mowa tutaj m.in. o Social Mediach, które pozwalają na komunikowanie się z odbiorcami. Dzięki aktywności firmy w mediach społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Instagram, można dzielić się branżową wiedzą, dostarczać odbiorcom ciekawe materiały oraz budować wiarygodność firmy.

Systematyczne publikacje na profilach w Social Mediach pomagają budować zaangażowanie i pogłębiać relacje z obecnymi klientami, ale też ułatwiają docieranie do nowych odbiorców.

Kolejną formą marketingu internetowego, która pozwala komunikować się z odbiorcami oraz nawiązywać i utrzymywać z nimi relacje jest e-mail marketing. Poprzez dobrze zaplanowaną strategię e-mail marketingową zyskasz też szansę na dotarcie do dużej liczby osób oraz wzbudzenie zainteresowania swoimi produktami lub usługami.

Jak skutecznie rozwijać firmę w Internecie?

Marketing online daje dziś przedsiębiorcom mnóstwo możliwości. Warto więc maksymalnie wykorzystać swoją obecność w sieci. Trzeba jednak mieć wiedzę, doświadczenie, znać niezbędne narzędzia oraz umiejętnie zaplanować strategię i prowadzić odpowiednie działania.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP nie mają na to wszystko czasu. Świat e-marketingu bywa dla nich skomplikowany. Z trudem idzie im nadążanie za ciągłymi zmianami czy innowacjami i nie ma w tym nic dziwnego. Właściciele firm chcą skupić się na swojej głównej roli, czyli prowadzeniu biznesu. To dlatego coraz częściej postanawiają nawiązać współpracę ze specjalistami. Dzięki temu mogą skutecznie promować swoje firmy w Internecie, zdobywać klientów i zwiększać sprzedaż.

Materiał powstał we współpracy z wenet.pl

Najnowsze