Czterdzieści lokali Bobby Burger
Bobby Burger zaczynał od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy z hasłem: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi. W ciągu 7 lat twórcy marki – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Na koniec ubiegłego roku mieli 38 burgerowni własnych i franczyzowych, działających w 17 dużych polskich miastach.
ZOBACZ TEŻ: Ekspansja polskiej firmy. Bobby Burger wkracza do kolejnego miasta [ZDJĘCIA]
W maju ruszył kolejny lokal marki, tym razem na pływającej platformie WIR, która zacumowała na Wiśle, przy warszawskim Moście Poniatowskiego. Lada moment do sieci dołączy 40. lokal, w stołecznej Galerii Młociny. Są to dwa kolejne lokale własne sieci Bobby Burger. Do połowy br. sieć powiększy się dodatkowo o pierwszą burgerownię w Siedlcach, trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube. W najbliższym czasie marka na nowo zagości w Gdańsku.
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Tak stołuje się prezydent Donald Trump. " Trzysta hamburgerów, mnóstwo frytek" [ZDJĘCIA]
Wegeguru też rozwinie sieć
Na koniec ubiegłego roku założyciele sieci Bobby Burger powołali do życia grupę kapitałową Real Food SA. Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”.
- Michał Kiciński do naszej spółki wniósł swoją restaurację Wegeguru. Teraz wspólnie będziemy pracować nad tym, aby rozwinąć ją w sieć i wyjść poza granice stolicy – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.
Wegeguru to działająca w centrum Warszawy wegańska restauracja, która wypełnia lukę na rynku kuchni roślinnej. Od ponad roku przyciąga coraz większą społeczność nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. Dzięki akcji crowdfundingowej i kolejnym inwestycjom marka będzie mogła rozszerzyć koncept na kolejne restauracje już w ciągu 3 najbliższych lat.
Najpierw crowdfunding, potem giełda
Do grona wspólników Real Food SA, właściciela marek Bobby Burger i Wegeguru, dołączą nowi akcjonariusze. 9 maja ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) chce pozyskać 4 mln zł na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.
– Środki ze zbiórki crowdfundingowej przeznaczymy na rozwój sieci lokali obu marek. 70 proc. kwoty chcemy wydać na zagęszczenie burgerowni w całej Polsce i 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Zakładamy, że do 2022 roku w kraju będzie działać 67 lokali Bobby Burger i 4 Wegeguru – zapowiada Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
- Real Food zapowiada, że chce utrzymać dynamikę wzrostu, którą dotychczas notowała marka Bobby Burger. – Dzięki otwarciom lokali własnych i franczyzowych, a także akwizycjom konceptów i lokali, jesteśmy w stanie urosnąć do 60-70 mln zł. Celem jest stworzenie na tyle dużej gastronomicznej grupy, żeby mogła zadebiutować na giełdzie za 3-5 lat – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski. To jednak niejedyna możliwość zyskownego wyjścia z inwestycji dla crowdinwestorów. – Weźmiemy też pod uwagę pozyskanie inwestora strategicznego oraz wykup akcji od inwestorów z odpowiednią premią – dodaje Kołaszewski.
Akcje i coś na ząb
W ramach inwestycji o minimalnej wartości 395 zł inwestorzy crowdfundingowi – oprócz akcji spółki Real Food SA – otrzymają vouchery na zakupy w lokalach sieci Bobby Burger. W zależności od wartości wkładu mają do wyboru pakiety: Classic, Cheese, Hot Bacon, Cheese & Bacon i megapakiet Alibaba. Real Food zadba też o pełny żołądek inwestorów, którzy preferują kuchnię wegańską, bo vouchery na dania w burgerowniach wymienić można na zaproszenia do restauracji Wegeguru.
Wzrost przychodów o 15 proc.
Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 roku w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Wraz z rozbudową sieci lokali Bobby Burger i Wegeguru, spółka zapowiada także wzrost wyników. – Od listopada 2018 roku obie marki należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Przewidujemy, że dzięki rozwojowi sieci, do 2022 roku przychody będą rosnąć średnio o 15 proc. rocznie, a EBITDA o 40 procent – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.