Super Biznes: E-SKLEP to strzał w dziesiątkę. Handel w sieci ma przyszłość!

2014-09-16 4:00

Własny e-sklep to strzał w dziesiątkę. Musisz tylko wybrać branżę, która cię interesuje, założyć jednoosobową działalność gospodarczą i już możesz zacząć handlować w sieci.

W tym biznesie oprócz atrakcyjnego towaru i konkurencyjnych cen bardzo ważna jest dostawa zamawianych produktów. Musi ona być terminowa i na jak najwyższym poziomie. Warto więc dokładnie zapoznać się z ofertą różnych firm świadczących usługi kurierskie. W poszukiwaniu firmy odpowiedzialnej za przekazywanie paczek koniecznie odwiedź Pocztę Polską. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na stałą współpracę z tą firmą, przyznają, że był to bardzo dobry wybór.

W sklepach internetowych Polacy kupują coraz więcej. To biznes przyszłości. Jednak sukces takiej działalności zależy nie tylko od właściciela, lecz także firmy dostarczającej klientom zamówione produkty. W tym wypadku sprawdzonym wyborem może być dobrze znana Poczta Polska.

Zastanawiasz się nad własną firmą? Założenie działalności w Internecie jest strzałem w dziesiątkę. W e-sklepie może się znaleźć niemal wszystko: od produktów spożywczych po ubrania, kosmetyki, meble, artykuły dekoracyjne, a nawet pojazdy (np. motory, quady). Zatem pole do popisu jest ogromne. Musisz tylko wybrać branżę, która cię faktycznie interesuje i która przyniesie realne zyski.

Jak już wybierzesz asortyment konkretnego rodzaju, przychodzi czas na realizację marzeń. Zacznij od zapoznania się z ofertą dostawców sprzedawanych przez ciebie towarów i wybierz tych, z którymi chcesz rozpocząć współpracę. Pamiętaj, że to wcale nie muszą być firmy z twojej okolicy i regionu. We współczesnym świecie odległość między kontrahentami nie ma większego znaczenia.

Sklep na miarę XXI wieku

Na początek wystarczy zarejestrować swoją działalność i sprzedawać towar w mniejszych ilościach tylko za pośrednictwem specjalnych serwisów internetowych. Jak będzie zainteresowanie twoimi produktami, śmiało możesz zakładać sklep internetowy z prawdziwego zdarzenia, wykupując swoją domenę i odpowiedni program. Pamiętaj, by zadbać o odpowiednie pozycjonowanie w sieci oraz promocję.

Kwestie techniczne związane z e-sklepem najlepiej zleć specjaliście. On zrobi wszystko, by sklep działał idealnie. Prowadząc handel w sieci, musisz dysponować dobrymi zdjęciami produktów. Tutaj nie można pozwolić sobie na fuszerkę. Zdjęcia powinny być eleganckie, dobrze oświetlone, produkt przedstawiony w kilku ujęciach. Jeśli sam nie jesteś w stanie ich wykonać, na początek zleć to zadanie zawodowcowi. W przyszłości, gdy interes się rozkręci, będziesz mógł zainwestować w sprzęt lepszej jakości i samodzielnie fotografować oferowane przez twoją firmę przedmioty.

Zobacz też: Super Biznes - Czas cinkciarzy minął!

Reklama i promocja

Oczywiście prowadząc swój sklep internetowy, nie musisz rezygnować ze sprzedaży za pośrednictwem innych serwisów. Obecność w tematycznych serwisach sprzedażowych jest świetną i niedrogą formą reklamy. A to bardzo ważny aspekt tego biznesu. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego pomyśl też o innych formach promocji swojego przedsięwzięcia. Możesz zainwestować w atrakcyjne ulotki, wizytówki i plakaty. Obowiązkowy jest udział w branżowych targach.

Dostawca paczek

W tym biznesie bardzo ważna jest dostawa zamawianych produktów. Musi ona być terminowa i na jak najwyższym poziomie. Już na początku działalności, kiedy jeszcze zamówień nie ma zbyt wiele, warto zapoznać się z ofertą różnych firm świadczących usługi kurierskie. Sprawdź, jakie mają propozycje dla przedsiębiorców. Decydując się na dłuższą współpracę, możesz liczyć na upusty. W poszukiwaniu firmy odpowiedzialnej za przekazywanie paczek koniecznie odwiedź Pocztę Polską. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na stałą współpracę z tą firmą, przyznają, że był to bardzo dobry wybór. O takiej decyzji zaważyły przede wszystkim konkurencyjna cena, bogata oferta i ogromna sieć placówek rozsianych po całej Polsce.

Liczy się czas

Dla większości klientów sklepów internetowych bardzo ważny jest krótki okres oczekiwania na zamawiany towar lub otrzymanie go o ściśle określonej porze. Dlatego decydując się na dostawcę paczek, musisz brać pod uwagę możliwość spełniania życzeń klientów dotyczących terminów dostawy.

Poczta Polska wprowadziła do swojej oferty opcję ekspresowego dostarczania przesyłek. Kurier może przynieść paczkę do klienta na terenie danego miasta w ciągu 3 godzin, a na terenie kraju w ciągu dnia. Jeśli klientowi aż tak bardzo się nie spieszy, to możesz korzystać z możliwości dostarczenia przesyłki następnego dnia lub w ciągu 2 dni.

Szybko i bez problemu wyślesz też paczki za granicę. W zależności od rodzaju usługi i lokalizacji odbiorcy klient będzie czekał na przesyłkę od 3 do maksymalnie 7 dni. Co ciekawe, Poczta Polska przygotowała specjalny produkt: Paczka Ukraina Plus. To specjalna usługa przesyłania towarów na Ukrainę. Umożliwia ona skuteczne i terminowe doręczenie paczek o masie nawet do 30 kg pod dowolny adres na terytorium wschodniego sąsiada Polski. Jest to rozwiązanie opłacalne - cena za przesyłkę może być nawet o połowę niższa niż cena paczki zwykłej wysłanej na Ukrainę.

Wyjątkowo niecierpliwi mogą śledzić drogę pędzącej do nich paczki. Poczta Polska ma opcję monitorowania przesyłki. Polega to na tym, że nadawca i odbiorca, korzystając ze specjalnej aplikacji (w telefonie komórkowym, sklepie internetowym), mogą w każdej chwili sprawdzić, gdzie w danym momencie znajduje się przesyłka. Taka opcja ułatwia dokładne określenie terminu dostawy. Dodatkowo o nadejściu paczki twój klient dowie się wcześniej dzięki SMS-owi. Ty też możesz otrzymać takie powiadomienie, gdy klient paczkę odbierze.

Zobacz też: Super Biznes - Emerytura, czyli wróżenie z fusów

Wygoda dla sklepu

Ze współpracy z dostawcą musi być też zadowolony sam nadawca przesyłek, czyli przedsiębiorca. Dla niego liczy się przede wszystkim niska cena za przesyłkę, możliwość szybkiego dostarczenia większej puli przesyłek i monitorowanie nadanych produktów. Poczta Polska ma ofertę ciekawą zwłaszcza dla startujących firm, których właściciele nie wiedzą, jak długo będą prowadzić biznes, więc nie chcą wiązać się długoterminowymi umowami z firmami współpracującymi z nimi. Młodzi przedsiębiorcy nie dysponują też dużym budżetem i z chęcią wybierają korzystne pod względem finansowym oferty. Na Poczcie wystarczy z góry opłacić określoną pulę planowanych przesyłek (np. 100, 200, 400, 600) i otrzymać do nich różnego rodzaju opakowania, by już nie stresować się niespodziewanymi zamówieniami. Płacimy wtedy tylko za interesujący nas pakiet i dodatkowo otrzymujemy opakowania do wysyłki. To ułatwienie, bo nie musimy ich sami szukać na rynku.

Ułatwiająca pracę zarówno sklepu internetowego, jak i samej Poczty jest usługa e-nadawca. Polega ona na tym, że klient sam loguje się w systemie i korzystając z odpowiedniej aplikacji, sam przygotowuje paczkę do nadania, samodzielnie wypełniając odpowiedni formularz i drukując nalepkę adresową. Gotową do wysyłki paczkę trzeba już tylko zanieść na Pocztę, nie tracąc tam zbyt wiele czasu.

Niekiedy nawet nie trzeba chodzić do placówki pocztowej. Pracownik Poczty sam przyjdzie do zleceniodawcy po odbiór przesyłek do nadania.

Jak się towar nie spodoba...

Klient sklepu internetowego ma prawo do zwrotu zakupionego towaru lub jego wymiany. Możesz wyróżnić się na tle konkurencji i zaoferować klientowi te operacje za darmo. Jak to możliwe? Wybierając system obsługi zwrotów Poczty Polskiej, zachowuje się całkowitą kontrolę nad zwracanymi zamówieniami. Po podaniu przez klienta numeru przesyłki aplikacja automatycznie weryfikuje, czy towar został wysłany z danego sklepu. Dopiero pozytywna weryfikacja umożliwia klientowi sklepu wydruk odpowiedniej nalepki adresowej i dokonanie zwrotu. Przedsiębiorca decydujący się na taką usługę może od razu zdefiniować, które koszty przesyłek chce pokryć - wskazać klientów, zamówienia lub typ przesyłek, dla których będzie oferować darmowy zwrot.

Usługi dodatkowe

Kiedy już biznes się rozwinie i będzie potrzebny lokal dla firmy, w którym znajdą się m.in. magazyn, punkt odbioru przesyłek, niewielkie biuro, nie należy zapominać o ubezpieczeniu firmy. Jest to bardzo ważne, bo chroni przed skutkami finansowymi wynikającymi z powodzi, pożaru, a nawet włamania. Przeglądając oferty ubezpieczycieli, zajrzyj na stronę Poczty Polskiej. Wybierając tutaj rozbudowany pakiet ubezpieczeniowy, możesz liczyć nie tylko na pokrycie finansowe szkody, lecz także na serwis komputerowy wzywany w razie awarii sprzętu, pomoc elektryka i hydraulika. Jakby tego było mało, z pomocą przyjdzie też ekspert z działu prawa i księgowości, a nawet lekarz i... pracownik na zastępstwo. Na Poczcie Polskiej możesz także wziąć niskooprocentowany kredyt na rozwój swojej firmy.

Warto nawiązać rzetelną współpracę

Krzysztof Ledniowski, firma Lekcito z Nowego Sącza

Nasza działalność rozpoczęła się sześć lat temu otwarciem apteki stacjonarnej w Zakopanem. W krótkim czasie uruchomiliśmy sprzedaż internetową, korzystając głównie z ogólnodostępnych serwisów sprzedażowych. Z kolei w październiku bieżącego roku planujemy uruchomić własną aptekę internetową ze swoją domeną i z bogatą ofertą leków bez recepty oraz kosmetyków.

Z uwagi na to, że handel w Internecie rozwija się bardzo dynamicznie, a nasza firma wysyła około 300, a w okresie świątecznym nawet 400 paczek dziennie - zdecydowaliśmy się na współpracę z Pocztą Polską. Muszę przyznać, że jakość usług Poczty oraz zadowolenie nasze i naszych klientów z roku na rok rosną. Przesyłki są dostarczane terminowo (w ciągu dwóch dni) i w nienaruszonym stanie, a ceny są mocno konkurencyjne - nawet

30 proc. niższe od cen firm kurierskich. Dodatkowym atutem jest posiadanie swojego opiekuna, z którym pozostajemy w stałym kontakcie, oraz sprawnie funkcjonujący serwis. Oczywiście z oferty kurierów też korzystamy, ale tylko w nagłych przypadkach. Bardzo cenimy sobie usługi świadczone przez Pocztę Polską i liczymy na dalszą owocną współpracę!

ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail

Najnowsze