– Punkt Szybkiej Paczki to przede wszystkim funkcjonalna przestrzeń usługowa, przyjazna dla nadawców, w tym małych przedsiębiorców korzystających z możliwości, jakie daje handel online, oraz dla odbiorców. Kompleksowe, elastyczne i łatwo dostępne usługi zyskują dziś kluczowe znaczenie. Odpowiadamy w ten sposób na dynamiczny rozwój e-commerce – mówi Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland. Swój pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki firma kurierska uruchamia na poznańskich Ratajach, na osiedlu Oświecenia, jednym z największych kompleksów mieszkaniowych w Poznaniu. Można tam łatwo dojechać komunikacją miejską, dostępny jest też parking. Punkt działa w dogodnych godzinach, od poniedziałku do piątku od 9.30 do 20.00, a w soboty od 9.30 do 15.00.
ZOBACZ TEŻ: Paczka za pobraniem od kuriera w znanej sieci sklepów. Nowość od DHL Parcel w Żabce
– Lokalizacja punktu jest dobrze przemyślana i w pełni współgra z naszą strategią. Zależy nam na tym, żeby jak najbardziej ułatwić i uprościć korzystanie z usług kurierskich. Mówiąc obrazowo, dzięki takiej lokalizacji klienci mają punkt nadawania i odbioru paczek pod ręką – dodaje Tomasz Kroll.
W ramach pilotażowego programu w Punkty Szybkiej Paczki zostanie przekształconych 100 punktów ParcelShop. W planach jest tworzenie kolejnych punktów w modelu funkcjonującym jak ten w Poznaniu (czyli należących do GLS). Czy wszystkie następne Punkty Szybkiej Paczki będą wyglądać tak jak ten w Poznaniu?
– Wypracowaliśmy własną, spójną koncepcję. W stolicy Wielkopolski wyznaczamy standard, można powiedzieć, że jest to punkt wzorcowy. Z pewnością w każdym nowym punkcie nasi klienci będą mogli liczyć na te same udogodnienia i usługi, komfortową przestrzeń oraz pomoc profesjonalnej obsługi – wyjaśnia Tomasz Kroll.
Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 41 krajów w Europie. Firma działa też na rynkach w USA i Kanadzie.