Ranking Kont Osobistych

i

Autor: Shutterstock Jak wybrać konto osobiste?

Co trzeci internauta w Polsce blokuje reklamy

2016-07-07 14:41

Polscy użytkownicy internetu nagminnie blokują reklamy online. Skala tego zjawiska jest ogromna – robi to co trzeci internauta w naszym kraju (34,4 proc.), czyli ok. 7 mln osób.

Jak tłumaczy Piotr Prajsner, CEO Cloud Technologies, czyli firmy, która opracowała raport na ten temat, skalę blokowania reklam w Polsce bez cienia przesady można porównać do skali piractwa komputerowego z lat ’90 XX wieku. Dodatkowo, tylko co piąty internauta decyduje się wesprzeć wydawców niewielką opłatą za dostęp do treści online, która nie przekracza u nas 50 zł w skali roku. To kłopot dla firm, który ostatecznym rozrachunku może jednak uderzyć w samych użytkowników Sieci.

Zobacz: Załóż spółkę przez Internet

Jego zdaniem , jeżeli polscy internauci nadal będą masowo blokować reklamy, to muszą przygotować się na sytuację, w której wydawcy postawią im ultimatum i wystawią rachunek: roczny dostęp do treści na kwotę 128 zł. To suma, która wychodzi po podzieleniu wartości polskiego rynku reklamy przez liczbę osób korzystających z serwisów.

Według raportu Cloud Technologies wśród użytkowników poszczególnych systemów operacyjnych prym w blokowaniu reklam wiodą użytkownicy MacOS (robi to 37,82 proc. z nich). Na drugim miejscu znalazł się system Windows (36,45 proc.), na trzecim – Linux (36,07 proc.).

Okazuje się, że najrzadziej reklamy online blokowane są na urządzeniach mobilnych (reklamy blokuje tylko 1,43 proc. użytkowników Androida i 0,28 proc. użytkowników iOS). Biorąc pod uwagę przeglądarki internetowe, zdecydowanie najwięcej blokujących użytkowników (37,99 proc.) korzysta z Firefoksa. Za nimi plasują się użytkownicy korzystający z Chrome (30,25 proc.) oraz Opery (29,66 proc.).

Czytaj również: Lodówki i auta podłączone do internetu? Wkrótce będzie ich więcej niż komputerów!

Raport Cloud Technologies powstał w oparciu o analitykę danych z ponad 100 mln urządzeń podpiętych do globalnej Sieci. Firma promuje też własne narzędzie, które umożliwia wyświetlanie reklam nawet tym internautom, którzy korzystają z wtyczek. Z drugiej strony jednak, jak zapewniają jej przedstawiciele, potrafi przetworzyć reklamę i wyeliminować dużą część operacji obliczeniowych z przeglądarki użytkownika. Dzięki temu odblokowana reklama nie spowalnia ładowania witryny.

Źródło: Cloud Technologies, oprac. MK

Najnowsze